Spontantur – Nordkapp

I går kjørte vi en tur til Finland for å spise, men det var planlagt for hvertfall tre dager siden. På vei til Finland spør plutselig Daniel “skal vi kjøre til Nordkapp?” og både jeg og lillebror i kor “hæ?”. 

Så sånn ble det altså. En rask tur til Finland for å spise en utrolig god burger – jeg blir mett bare jeg skriver om det nå, før vi startet mot Nordkapp. Nordkapp er i motsatt retning av Karasjok, så det var jo å kjøre hele veien hjem igjen, før vi kunne tenke på å sette snuten mot Nordkapp. Jeg må bare peke på at tidspunktet vi bestemte det her på var seint på ettermiddagen, og vi startet ikke mot Nordkapp (hjemmefra) før klokken var nesten ni. 

Det ble mye latter på vei utover, for reinsdyr var ikke det største problemet på vei utover, det var derimot den kua som plutselig sto midt på veien. Hvem skulle trodd at det kom til å plutselig stå en ku på veien? Daniel var på sin humorside denne kvelden, så humøret var på topp. 

Været var utrolig nydelig denne kvelden, og en av grunnene til at vi faktisk startet mot Nordkapp og platået. Men jo nærmere vi kom, jo flere skyer ble det. Selvfølgelig, til min flaks var det både kaldt og overskyet når vi kom fram til Nordkapp, og vet dere? Sola kom fra akkurat i det vi begynte å rulle ut av område! Det er så typisk min flaks, det slår aldri feil. Da hadde vi allerede vært på platået, tatt bilder og sett litt utover havet. Jaja, nå kan jeg hvertfall si at jeg har vært der også før vi drar sørover. Turen i seg selv var jo veldig fin da♥

Klokken var nærmere tolv/halv ett før vi startet hjemover igjen. Midnatt og solen var fantastisk både til og fra Nordkapp, bortsett fra de minuttene vi var på Nordkapp. Klokken var tre når jeg og Daniel først kom oss i seng, men da var det helt fantastisk å legge seg da. 

#Nordkapp #NorthNorway #NordNorge #Reise 

4 kommentarer

Siste innlegg