Øst-Finnmark turen

Turen rundt i Øst-Finnmark var noe for seg selv. Det er utrolig vakkert her i fylket, og vi fikk se utrolig mange søte dyr langs veien. Campe fikk vi også, ettersom vi sov i bilen. Det å faktisk kunne si jeg har vært i denne delen av fylket også føles veldig deilig – selv om vi egentlig ikke hadde tid til å stoppe så mange plasser, eller kjøre inn alle de små veiene. Vi hadde tross alt en båt å rekke torsdags formiddag, det var eneste mulighet til å komme hjem i tide til jeg måtte jobb. 

Båtturen fra Kirkenes til Havøysund var ikke noe jeg hadde sett for meg. Turen var preget av panikk, sjøsyke og hygge. Panikk for de trange gangene og den lille lugaren (det gikk over etter hvert), bølgene ga sjøsyke og Daniel gjorde turen utrolig koselig. De beste minnene fra hurtigruten var når vi satt ute på øverste dekk iført pledd og spiste potetgull mens vi så på alle fjellene som passerte, eller når sørgående og nordgående Hurtigrute passerte hverandre utenfor Berlevåg, det var utrolig kult. Maten på båten var helt fantastisk; rekene jeg spiste til lunsj var helt nydelig, har aldri smakt bedre! Frokosten var ikke på noe lavere nivå – selv så dårlig og liten matlyst jeg hadde etter den bølgete turen, men jeg fikk matlysten tilbake etter noe lett som fylte magen litt. Men jeg skal si det var sykt godt å komme i land etter en dag på sjøen! Enda bedre var det å sove i ordentlig seng igjen, men er man på tur så er man på tur, hehe!♥

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg