Føler meg naken

Denne uken har jeg prøvd ut noe nytt – nemlig å gå sminkefri i flere dager, rettelse tre dager. Jeg kan vel kanskje ikke kalle det noe nytt, men å gå flere dager (og ikke bare én) uten sminke er litt nytt. Jeg har merket at det er ikke pudderet, for å se freshere ut, som jeg savner mest – det er faktisk maskaraen. Jeg føler meg rett og slett naken uten. Selv om jeg er den eneste som faktisk merker forskjell – for jeg vet jo at Daniel merker ikke om jeg har på eller ikke 😉 

Når jeg først begynte med sminke, passet jeg veldig på at jeg ikke gjorde det til en vane. Jeg måtte kunne gå uten sminke også, og jeg kunne for all del ikke bli avhengig. Men månedene gikk, og årene kom – jeg ble avhengig. Jeg følte meg så fresh og fikk litt mer selvtillit, og da var det gjort. Enkelte ganger har jeg måtte tvinge meg selv til å gå uten, fordi jeg vet er bra for meg å gå uten og det er faktisk utrolig deilig også – til tross at jeg følte meg naken. 

Hver uke har jeg én fast sminkefri dag, og det er søndag. Selv om vi går ut, eller gjør noe annet – den dagen skal være sminkefri. Det er utrolig viktig for meg og litt deilig også. Da trenger man ikke tenke på å måtte stå foran speilet. 

Nå er det HELG, og jeg er bare noen dager unna skolestart. Herregud som jeg gruer meg og nervøs som jeg er! Jeg vet ikke hvordan jeg skal føle. Jeg får av og til lyst å skrike, høyt – men jeg gleder meg innerst inne, den er bare druknet i nervøsitet 😀 



4 kommentarer

Siste innlegg