Studiedag!

Det er fredag, det er studiedag og det er helg. I dag hadde vi studiedag, og som mange umodne studenter tenker – FRI! Det er absolutt ikke fri.. På høgskolen betyr det virkelig studere. Jeg har gjort ferdig ukens forelesninger, og på mandag (som også er studiedag) skal jeg forberede meg mot neste ukens forelesninger. 

Jeg er litt stolt over meg selv i dag, for jeg har klart å sitte i ro 2 timer med studiet og fått gjort utrolig mye idag. Det som er veldig bra her, er at jeg har gjemt meg på soverommet der det er kaldt og frisk luft, rolig og ingen forstyrrende elementer. Der får jeg også være i fred, sånn at jeg virkelig kan holde fokus på det jeg skal gjøre. Jeg lot telefonen min ligge i stuen slik at den ikke kunne forstyrre meg, for den kan distrahere veldig mye uten at man vet det. 

Tips til alle studenter; 

  • Når du skal studere, er det utrolig viktig å legge telefonen en utilgjengelig plass der den ikke forstyrrer deg. Å bruker du ikke pcen burde du legge den også bort. Bruker du pcen, men ikke internettet – slå av nettet. 
  • Rommet burde ha lett og frisk luft, ikke tung luft. 
  • Ha noe å drikke ved siden av, påfyll av veske er bra når du skal konsentrere deg. 
  • Legg små mål for hver time du holder på – for eksempel antall sider du skal komme deg gjennom. 
  • Noter mens du leser. 
  • Ta små pauser innimellom der du legger tankene helt vekk fra studiet. Drøm deg bort, f.eks. ved å se ut av vinduet eller til et 
  • Har du holdt fokus så lenge du ønsket/planla – belønn deg selv på en måte og avslutt med god samvittighet. 



/Det er et pluss med fin utsikt 😉 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg