Det nærmer seg!


Nå er det virkelig ikke lenge igjen til jeg får juleferie, og jeg gleder meg som en liten unge. Det begynner å nærme seg slutten på emnet også, for i neste uke er det eksamen – bare ti dager igjen! Det er sykt, og jeg føler meg ikke helt klar enda. Dette faget er veldig omfattende, og vi har hatt få dager med undervisning. Vi får nesten bare se hvordan det her går – det gikk bra på det første emnet, så jeg krysser fingrene! Jeg har begynt eksamenslesningen allerede, så det burde være bra. 

Vi er tilbake i Kristiansand, etter å vært store deler av måneden (november) alle andre steder enn her. Det var faktisk litt deilig å komme hjem til egen leilighet, og det overrasket meg litt – for det hadde jeg absolutt ikke trudd. Det skal bli litt spennende å se hvordan det blir å reise tilbake hit etter juleferien, kommer jeg til å ha et lite savn eller ikke? 

I helgen tok vi oss tiden å gå innom julemarkedet som holdes på Torvet, midt i sentrum. Vi har også fått oss en isbane på Torvet, så man kan gå på skøyter. Hadde jeg hatt skøyter her nede, skulle jeg virkelig tatt turen å testet denne – for det ser utrolig gøy ut! Nedenfor ser dere et oversiktsbilde av hva jeg snakker om, bildet er hentet her. Det er utrolig fint der, og spesielt på kvelden når det er lite folk og mørket har lagt seg. Lysene er helt magisk! 



//Dette bildet har jeg selv tatt og er ikke hentet fra nettet. 

Ellers denne helgen har jeg bare sittet inne å jobbet litt med skole, kost meg i sofaen sammen med Neo og vasket store deler av leiligheten (mangler bare gulvet nå!). Daniel har vært alt for opptatt med bil denne helgen, så jeg har bare latt han styre og fikse. Det gjør uansett ingenting å få være litt i fred med skolearbeidet når jeg vet han er opptatt likevel. 
Det beste jeg vet når det begynner å bli mørkt ute, er å sitte under pleddet med masse levende lys rundt meg og noe varmt i koppen. Det har jeg virkelig fått nyte denne helgen, og vi har faktisk fått skaffet oss litt pepperkaker også som jeg skal nyte fremover! Det begynner jo å bli veldig tidlig mørkt her, men langt ifra så tidlig som i Finnmark så skal faktisk ikke klage. Så langt har desember gitt meg fantastisk julestemning og jeg er klar for å virkelig nyte denne måneden! (Etter eksamen..) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg