Min første langtur!

Jeg er utslitt. Jeg vil egentlig bare legge meg ned å sove, men nei – her sitter jeg. Første skoledag dette semesteret. Første skoledag dette året. Tenk det da, vi er i 2018! Det er litt merkelig å skrive det, 2018. 2017 var amazing, og jeg håper virkelig dette året blir lik – om ikke bedre. Det har jo egentlig skjedd mye i 2017, både i Norge, i verden og hos meg. Det litt sykt å nevne det, men tenk dere – det har vært rundt 1000 terrorangrep i verden, bare i 2017.. Det er jo helt vanvittig. 

Klokken begynner å nærme seg tolv, og det er tre og en halv time siden vi gikk inn dørene i leiligheten. Siden mandag har vi vært på reise, en veldig lang reise. Å kjøre hele veien fra Lakselv til Kristiansand er egentlig sykt langt, og spesielt med to biler. Det har vært en spesiell tur, på veldig mange måter. Dette er min første ordentlige lange tur – jeg har kjørt over 2000 kilometer for første gang på egenhånd. Jeg og min kjære suste nedover, la bak oss masse mil, i hver vår bil. Det har kanskje tatt lang tid, og vi ble kanskje veldig sliten av det, men det var nesten litt gøy. Til tider var det ufattelig kjedelig, og ikke minst tungt, men det var litt “gøy” også. Èn ting er hvert fall sikkert – det er mye bedre å kjøre begge to i én bil, da jeg savnet å ha noen å dele alle de rare tingene man så langs veien. Vi ringte jo hverandre en gang iblant, men det er jo absolutt ikke det samme. Vi hadde to sove-pauser, ene natten bak i bilen da vi sov på en rasteplass rett utenfor Umeå og andre i sengen i Sandefjord. Vi ankom Sandefjord rundt elleve i går kveld, og startet videre det siste strekket i morges rundt kl. 05 – så jeg rakk skolen som begynte klokken kvart over ni. Jeg er med andre ord veldig sliten etter starten på denne uken. 

Jeg tror strekket fra Sandefjord til Kristiansand var det beste – føret var ikke helt elendig og jeg var egentlig ganske trøtt, men jeg kjente igjen veien og det ble som en lek! Selv om klokken var 05:30 på morgenen var det nesten litt koselig. MEN takk gud for at vi er fremme nå!! Jeg rakk akkurat å stelle meg før jeg måtte på skolen, så bilen min er stappfull med både sommerdekk, ting og mat. Det eneste jeg rakk å ta ut før jeg kjørte på skolen var kofferten min – fordi jeg trengte klær og toalettmappen min. Å som alle andre ganger vi har ankommet Kristiansand etter lengre perioder borte, regner det her.. Med andre ord gleder jeg meg til å bære inn alle tingene som ligger i bilen.!


//Et lite bilde fra nyttårsaften♥


//Etter noen uker oppe i Nord uten sol, måtte jeg bare ta bilde av den nydelige solen! Det var ubeskrivelig deilig å se den igjen♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg