Sør-Norge og vinter

Når det kommer til dette med vinter og snø, så skjønner jeg utrolig godt hvorfor folk her sørpå ikke er begeistret over vinteren. Store deler av landet her sørpå finnes det ikke ordentlig med snø og når det først kommer er det vått – som resulterer i sørpe. Snøen her nede varer bare noen timer, om vi er “heldig” blir det noen dager. Det ender bestandig opp med at man er nødt å vasse i sørpe og vanndammer i dagesvis etterpå. Savner virkelig ordentlig nord-norsk vinter med hvit, lett snø som ikke blir til sørpe med det første. 

Det begynte å snø her allerede på fredag, og det har snødd/regnet hele helgen. Det har nå begynt å smelte og det er et herk å gå ute. Vinteren her nede er elendig, og jeg savner ordentlig vinter og vinterføre! Salt er et utrolig stort problem her nede, da det ikke bare er bilene som ødelegges, men føret blir jo elendig. For det første må du bruke tusenvis av liter med spyleveske da frontruten blir skitten i alt vannet og saltet som er på veien. For det andre blir det såpeglatt når det først blir minusgrader og snø. For det tredje er det helt umulig å holde bilen ren, for uansett hva du gjør blir den skitten like fort. 

For å klage bittelitt mer her, så må jeg faktisk ta opp dette med brøytingen. Altså, hvorfor kjører brøytebilen med plogen oppe når det faktisk er nødvendig å få ryddet veien litt? I stedet kjører de jo faktisk med saltsprederen..! Jeg er litt oppgitt og frustrert. Salt kan virke bra for miljøet i seg selv, men en ting skal jeg fortelle dere – det er absolutt ikke bra for miljøet med all den spylevesken som ligger på sørnorske veier.

Men nå skal jeg slutte å klage, GOD MANDAG ALLE!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg