School talk

I dag har vi hatt vår første prøve dette året, om digitalt informasjonssøk. Digitalt informasjonssøk er altså så enkelt som å søke på nett og finne svaret på oppgaver/spørsmål. Det høres kanskje utrolig lett ut, men det er ikke så enkelt. Vi har hatt en time der vi har lært å søke på det dype nettet, og det er dette vi har hatt prøve i. Dette er også den eneste prøven vi skal ha under dette emnet, i tillegg til den avsluttende vurderingen. 
Prøven gikk ganske bra da jeg fikk godkjent og hadde bare to feil, men det var selvfølgelig noen utfordringer underveis. 

I morgen begynner praksisperioden, eller den begynner på en måte i morgen med en idéutvikling og bli kjent med den nye nettsiden vi skal holde på med. Jeg både gleder og gruer meg til praksisen som skal vare i fire uker. Det kommer til å bli spennende å se hvordan det egentlig er, selv om jeg har hatt en praksis tidligere, men den varte bare i én uke og var ikke på samme måte som det blir nå. Nå skal vi faktisk jobbe som en egen redaksjon, med alt det inkluderer. Jeg gruer meg litt også, fordi jeg vet hvor mye arbeid som venter på meg disse ukene. Så ja, det blir både spennende og utrolig mye arbeid! 

4 kommentarer

Siste innlegg