#1 Dette visste du kanskje ikke..

.. om meg! 

Jeg er avhengig av skjønnhetssøvnen min. Jeg er helt avhengig av å få rundt 8-9 timers søvn hver natt. Får jeg ikke det, føler jeg meg utslitt i flere dager etterpå og blir helt ødelagt. Jeg klarer sjeldent å sove lengre enn de 8-9 timene da, men får jeg mindre enn det er jeg egentlig helt ødelagt. Jeg føler også at jeg får mindre energi og blir mer trøtt av å sove mer enn 8-9 timer. 

Jeg klarer ikke ligge flere timer i sengen om morgenen. Det kan kanskje være hardt å stå opp om morgenen i ukedagene, men jeg klarer ikke ligge i sengen om morgenen mer enn én time. Jeg har ikke tålmodighet til det. Jeg liker ikke å kaste bort dagene mine i sengen, men det finnes selvfølgelig unntak 😉 

Jeg har et mellomnavn. Jeg har faktisk et mellomnavn, Cecilie, som jeg nesten aldri bruker. Jeg forkorter det oftest til bare C når jeg skriver under på ting, men jeg bruker det så og si aldri på sosiale medier. Jeg vet ikke helt hvorfor, for jeg liker det egentlig, men jeg synes kanskje det blir litt langt? 

Dobbelt sjekker alarmen. Når jeg setter alarm på telefonen min om kvelden, så må jeg alltid dobbeltsjekke (om ikke trippelsjekke) at den faktisk er på. Jeg slår de på, lukker alle appene mine, men så åpner jeg alarmen igjen for å sjekke at de på mystisk vis ikke har skrudd seg av etter at jeg lukket appen. Hah, så rart..! 

Jeg elsker å ha god tid på morgenen. Jeg står bestandig opp to timer før skolen begynner, i hvert fall nå som skolen begynner klokken ni. Begynner jeg klokken tolv, står jeg opp ni eller ti. Jeg elsker å ha god tid på morgenen, så håret mitt når å tørke ordentlig før jeg går ut av døren, om jeg har dusjet, og kan spise frokost uten stress. Jeg må ha det etter pappa, for han står også opp super tidlig. 

Jeg blir litt ekstra sårbar under mensen. Under mensen skjer det utrolig mye med meg og mine følelser. Jeg blir følsom, nærtagende og overtenker ganske mye når jeg har denne perioden. Jeg trekker meg ofte bort og blir kanskje litt ekstra stille. Jeg kan fort bli veldig irritert, frustrert eller sur. Det skjer veldig mye med meg da, og det er veldig utfordrende. 

Jeg får vondt i hodet av å være for mye inne. Når jeg er inne en hel dag blir jeg ukomfortabel. Jeg blir kaldsvett, der hodet sier at det er varmt, mens kroppen er kald. Jeg føler meg veldig ekkel da. Når jeg oppholder meg inne store deler av en dag føler jeg meg utslitt og får nesten litt vondt i hodet. Jeg må derfor jevnlig komme meg ut på en eller annen måte, for eksempel gå med søpla, kjøre meg en liten tur eller bare gå ut for å gå ut. Jeg trenger den friske luften som er utendørs, det får meg til å føle meg bedre. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg