Derfor elsker jeg denne bilen!

Kjæresten kjøpte ny bil for rundt ett år siden, og denne bilen har jeg forelsket meg helt i. Volvo har alltid vært en del av familien vår så lenge jeg har levd, og pappa har et stort elsk til Volvo. Mamma byttet over til BMW  en stund etter at de skiltes og det er det jeg da kjører rundt i selv. Kjæresten hadde Volvo V40  2004 modell som sin første bil og gikk for ett år siden over i Volvo V70 2010 modell. Denne bilen har jeg lagt mitt elsk på; 

R-Design pakke. Volvo har sin egen “sportsbil”-type som kalles R-Design, det går ut på det samme som m-sport pakken til BMW for eksempel. Utseende er mye finere enn standard V70’en, syntes hvertfall jeg. Det som utgjør en R-Design pakke er at bilen får et mer sportslig utseende, samt bilen i seg blir “strammet” opp. R-Design består som regel av detaljer; taktrekk, setene, girspaken, rattet, displayet osv. (Om du vil lese litt mer om R-Design pakken kan du klikke deg inn på denne linken. Gjelder V40, men går nesten ut på det samme.) 

Det er en sikker bil. Volvo har alltid vært utrolig flink på dette med sikkerhet, og jeg føler meg trygg i disse bilene. Ikke bare denne bilen er sikker, men alle volvoer er det. Når du åpner dørene er de veldig tung og du kan se hvor tykk de er, så det beskytter utrolig mye for passasjerene inne i bilen om det skulle skje noe. 

Ufattelig god å sitte i. Volvo har noen av de bedre bilsetene jeg har sittet i, både foran og bak; både gamle og nyere biler.  

Anlegget i bilen. Det er ufattelig god lyd i anlegget og jeg elsker det! Daniel har ikke byttet noe av det originale anlegget, så det er jeg veldig imponert over. 

Lett å kjøre. Jeg kjører automat bil til vanlig, men jeg syntes langt ifra det er vanskelig å gå over i denne manuell bilen. Den er ufattelig lett å kjøre! Det eneste minuset, for meg som ikke er vandt til det, så er den veldig stor.

God bagasjeromsplass.  Det er utrolig god bagasjeromsplass i disse bilene, og du får med deg det meste. Bilen i seg selv er jo ganske stor, og det er ingen problem å ha både bagasje og passasjerer. 

Den er hvit. Jeg har et stort elsk til hvite biler. Hvite biler er så ufattelig fint og denne bilen passer utrolig bra i det! 

Gode kjøreegenskaper. Det er ufattelig deilig å være passasjer i denne bilen, for selv som passasjer kjenner du at den sitter godt på veien og hele kjøreturen blir herlig. Dessuten takler den vannpytter og snøskavler som en drøm. 

Utseende. Hele bilen ser bare utrolig elegant ut, både utvendig og innvendig, og spør du meg, så er spoiler på disse bilene et must; de ser så rar ut uten.

Det blir veldig trist når vi snart er nødt å selge god bilen og er det en bil jeg kommer til å savne, så er det denne. Hvis alt går etter planen, så har vi ikke bruk for en så stor bil, så planen er å kjøpe en mye mindre bil. Men hadde vi hatt bruk for den, så er jeg ganske så sikker på at vi hadde beholdt den en god stund til. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg