17.mai – kjole byttet ut med bukse

Denne russetiden har vært helt grei, jeg kan ikke si at jeg har elsket å gå med samme bukse i én måned. Jeg er så lei denne buksa at når jeg er ferdig med denne dagen, så går den rett i søpla, og vet dere? Jeg gleder meg! Jeg gleder meg til å kunne gå i vanlige klær igjen, til å gå i vanlige bukser, til å kunne kombinere forskjellige bukser med forskjellige gensere. Jeg gleder meg til å kunne gå i rene bukser! Herregud, det skal bli så herlig. 

Men aller først gjelder det å feire 17.mai! Vår grunnlovsdag. I år har jeg altså byttet ut min tradisjonelle kofte, med en skitten rød russebukse. Buksa som får ungene til å gå amok. Buksa som er strammere enn den strammeste dongerien jeg eier. Buksa som har utvidet seg siden første gang jeg hadde den på meg. Buksa som jeg i starten nesten ikke klarte å sitte i. Buksa jeg måtte ha hjelp til å kle på meg den første uken. Denne dagen skal nytes til det fulle, det er min siste dag i denne buksen og etter dette er jeg ferdig. 

Det har vært gøy å være russ, det har vært litt stas med alle ungene som kommer bort til deg og vil ha russekort, men nå er jeg glad for at jeg er ferdig med hele opplegget. Ingen flere unger med vannballonger, snø eller vannflasker. Det eneste jeg vet jeg kommer til å savne fra hele russetiden, er den praktiske lommen som henger på magen på buksa; man får jo plass til ALT! Noen klesmerker skulle virkelig lagd noe lignende med en vanlig dongeribukse, det hadde vært sykt smart. Hvis ikke det finnes allerede og jeg ikke har fått det med meg. 

Anyway – håper alle får en fantastisk 17.mai! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg