3 ting jeg sa som liten jeg aldri skulle begynne med

Når jeg var liten sa/tenkte jeg mye jeg ikke skulle gjøre når jeg ble eldre. For jeg skulle jo ikke bli som alle andre tenåringer og voksne. Det virket i mitt hode helt uaktuelt på den tiden, men som de senere årene viste seg at selv ikke jeg kunne holde meg unna. 

Jeg skal aldri begynne å sminke meg. Jeg syntes det så rart ut med sminke, samtidig så føltes det så “fjortis” ut. Som liten ville jeg være så naturligst mulig, og tror jeg var en av de siste i klassen til å begynne med sminke – i en alder av 16 år begynte jeg av og til ha på meg sminke. Fra jeg var 17 år begynte jeg å bruke det hver dag. Men jeg bruker kun to produkter – pudder og maskara. 

Jeg skal aldri begynne å bruke stringtruse. I jentegarderoben når jeg gikk på barneskolen, og elevene fra ungdomsskolen kom for å ha gym diskuterte jeg og venninnene mine heftig om at vi aldri skulle begynne med stringtruse. Et av argumentene var at det så helt grusomt vondt ut; ekkelt å ha en liten trå helt opp i rumpa liksom. Men jo høyere vi kom opp i klasse, jo flere begynte å bruke det. Til slutt begynte jeg også, men det var faktisk ikke før første året på VGS at jeg byttet helt. 

Jeg skal aldri gå i høye hæler. Jeg klarte faktisk å holde dette ganske lenge. Jeg kjøpte mine første høye hæler for rundt 1-2 år siden, og jeg er ikke den beste å gå i slike sko enda. Holder meg mye heller til lavere sko, enn sånne sko du ikke kan gå i gresset med eller passe deg for små stein 😉 

7 kommentarer

Siste innlegg