Kroppen min har alltid vært viktig for meg

Kroppen min har alltid vært viktig for meg, helt siden jeg skjønte hva kropp var. Jeg drømte aldri å se ut som noen, og hver gang jeg så i speilet følte jeg meg ikke tjukk – jeg var derimot ganske fornøyd og det er tydelig at det finnes folk som er sjalu på meg. På MEG faktisk! Jenta som er mer sjenert enn en stokk.  
For en liten stund tilbake fikk jeg en melding av en venninne som fortalt meg noe som jeg smiler av hver eneste dag nå i ettertid. Hun hadde blitt fortalt av noen at typen min hadde sagt til en (som tydelig ikke er fornøyd med seg selv) at han ville mye heller ha henne, fordi jeg er for tynn. Sorry, men når jeg fikk høre dette – så måtte jeg faktisk le. Er det én ting jeg er mer sikker på enn noen andre, så er det at dette ikke stemte overhodet. Det ga meg derimot selvtillit, og hver gang jeg ikke føler meg bra nok tenker jeg på dette. For det å vite at noen faktisk er sjalu på meg – og gidder å komme med dritt pga det – gir meg selvtillit. For det sitter faktisk noen der hjemme, og prøver å finne så mange feil ved meg som mulig for å vippe meg av. Jeg elsker det! Jeg vet at de bare er sjalu på noe jeg har, som ikke de har. Selv om det kan være vondt i det første øyeblikket å høre/lese noe som rakker deg ned, så blir (hvertfall jeg) sterke av det – fordi jeg vet hva det kommer av. Jeg skal ikke la noen slike personer få knekke meg ned. 

De personene er faktisk grunnen til at jeg tar vare på kroppen min for det den er verdt. Å mange av de som blir sjalu på sånne som meg, tar kanskje et tak selv. Jeg er fornøyd med hvordan jeg ser ut, og jeg tar vare på det. Jeg skal ikke la, hverken kroppen min forfalle eller det mentale knekkes, kun fordi noen er sjalu og ønsker meg vondt. For det er faktisk ikke min feil at jeg ser ut slik du vil se ut, jeg bare gjør slik at jeg er fornøyd med meg selv og min kropp. Jeg tar tak hvis jeg er misfornøyd eller aksepterer at det er slik det er, istedet for å rakke ned på andre. For det er faktisk ting ved min kropp jeg er misfornøyd med – men jeg har valgt å akseptere det. For det er faktisk slik jeg er skapt. Ingen er perfekte. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg