Disse bilene har jeg kjørt

Jeg begynte å øvelseskjøre når jeg var 16 år, og siden da har jeg kjørt en del biler. Nå har jeg hatt billappen i ett år og jeg har lært utrolig mye! Jeg har ikke kjørt like mange biler som Daniel, for herregud han har kjørt mange forskjellige biler – skulle nesten prøvd å lagd en liste over det, men det tror jeg faktisk nesten blir umulig og en veldig lang liste. 

♥ Volvo 240. Dette var den første bilen jeg kjørte, bilen jeg rullet mine første meter i. Bilen jeg lærte å kjøre i, og selv om den var gammel – var det en utrolig bra bil å lære å kjøre med. Jo vanskeligere bil man begynner med, jo lettere blir det etter hvert. De aller fleste dagens biler er jo ikke vanskelig å kjøre i det hele tatt, men da tidens biler var litt vrien husker jeg.

Volvo 940. Min første langtur ble tatt i denne bilen. Jeg og pappa kom fra Hammerfest, så fra Skaidi kjørte jeg hjem. Det var vanvittig skummelt, men det gikk faktisk bra. + at jeg lånte den noen uker en høst da min bil sto stille. 

Volvo V40, 2004 modell. Daniel sin første bil, måtte jo selvfølgelig prøve den også på et tidspunkt, hah! Det var et sant mareritt, for Hjalmar brukte alle muligheter han kunne til finne smutthull å pirke på, og den var ikke bare bare på girene, men det gikk! 


Volvo V70, 2010 modell. Daniel sin andre bil, og har kjørt denne et par ganger – blant annet når min bil ikke har vært kjørbar og når vi kjørte sørover med flyttelasset. Vi kjørte i ett strekk, og da måtte jeg også kjøre selvfølgelig. 

Volvo XC70, 2007 (?) modell. Jeg husker ikke grunnen til at jeg måtte kjøre pappa sin bil hjem, men jeg måtte hvert fall gjøre det. Så da fikk jeg prøvd den også. 

BMW 3-serie, 2001 modell. Min første bil ♥.♥ Definitivt min favorittbil. 

BMW X3, 2008 modell. Mamma og Hjalmar skaffet seg ny bil for noen år siden, og da var det jo opplagt at én dag kom jeg til å kjøre den – det har jeg gjort. Blant annet var jeg sjåfør på jenteturen til meg, mamma og bestemor til Alta like før jeg flyttet.  

BMW X5, 2013 modell. Denne kjørte jeg faktisk nylig, og grunnen til det var at vi plutselig hadde én for mye bil. Da måtte jeg kjøre en av bilene hjem, og da ble det denne 😉 

Toyota corolla, 1997 modell. Daniel hadde engang en liten gammel bil, og den lånte jeg da i ny og ne når Hjalmar stjal min bil eller den ikke var i stand. Vi har nå skaffet en slik bil igjen, men den er faktisk ett år eldre enn denne og ser nesten helt lik ut (bare litt mer utstyr). 

Volkswagen transporter, 2004 modell. Vi hadde lånt denne bilen for en helg, og skulle levere den tilbake. Jeg kjørte den da, og Daniel kom etter i en annen bil så vi kom oss tilbake hjem etter å levert den. 

Nissan x-trail, 2002 modell. Hjalmar hadde en slik bil når mamma og han først ble sammen, og når jeg øvelseskjørte med han så brukte vi denne bilen. 

Chrysler Neon, usikker på årsmodell. Jeg husker jeg brukte denne bilen når jeg øvde på å rygge i hagen. Jeg syntes det var sykt vanskelig i begynnelsen, men etter hvert som jeg fikk øvd gikk det seg til. 

Mercedes Benz C180, 1996 modell. Enda en øvelseskjørebil jeg og Hjalmar kjørte rundt i. 

Mercedes Benz CLA 200, 2015 modell. Kjøreskole bilen jeg brukt på både kjøretimer og oppkjøring. Den var faktisk ganske god å kjøre. 

Mercedes B-klasse, 2013? modell. Jeg husker ikke nøyaktig hvorfor vi hadde denne bilen en dag eller noe, da det var kona til faren til Daniel som hadde den, men sikkert noe Daniel skulle fikse på den. Uansett, så måtte jeg kjøre den til dem for å levere den, mens Daniel kom etter i en annen bil. 

Skoda octavia, 2008 modell. Jeg husker Roman tvang meg til å øvelseskjøre med dem engang, og de hadde da en slik bil. 

Kia cee’d, 2012 (?) modell. Jeg og en venninne var å råna, og jeg fikk prøve bilen hennes. 

Peugeot 307, 2002 modell. Bilen vi eier for øyeblikket, men den skal nå selges da vi har andre planer for bil framover. Rop ut hvis du vet om noen som er på jakt etter ny bil! 

Peugeot 308, 2017 modell. Therese og gjengen sin bil. Jeg og Benedicte skulle til stallen en mandag, og da tok vi den.

Tesla model S, 2017 modell. Dette var en helt annen opplevelse enn alle andre biler jeg har kjørt. Det var en helt annen verden, men det er jo en elbil da så kanskje ikke så rart. :p 

Så ja, jeg har kjørt litt av hvert egentlig. Man merker bra mye forskjell på både kvalitet og kjørekomfort på alle merker og alder. De nyere bilene er jo helt klart bedre å kjøre, men jeg er ufattelig fornøyd med å kjøre rundt i en 2001 modell BMW♥

Jeg har aldri vært så interessert i bil som jeg er nå, og jeg vekket interesse for det etter at jeg ble sammen med Daniel. For det er stort sett ting som har med bil å gjøre som kommer ut av munnen hans. Så ja, jeg litt mer interesser i bil nå enn før – kanskje ikke helt over på den “hvordan motoren fungerer eller ser ut” siden, men hvordan bilen er å kjøre, utseende både innvendig og utvendig osv. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg