Dette elsker og hater jeg ved å være lav

Det kan være både fordeler og ulemper med å være lav. Gjennom årene har jeg blitt veldig glad i høyden min, selv om det kan være plagsomt iblant. 

Elsker

Liten, men søt. Jeg er kanskje liten, men søt er jeg. Visste du ikke at ugresset vokser fortere enn blomstene? 😉 

♥Kan gjemme meg i folkemengder. Er det noen jeg vil unngå, eller bare rett og slett ha det litt artig med de jeg er sammen med (gjemsel), så kan jeg bare forsvinne i folkemengden. 

Kroppsfasongen. Jeg vet ikke hvorfor, men jeg syntes lave mennesker har fin kroppsfasong. 

Dyna er aldri for kort. Bortsett fra om det er en barnedyne. Lave mennesker har ikke problemet med kalde føtter om nettene om dynen skulle være for kort, da den ikke er for kort for oss! 😀 

Sove i bilen er ikke et problem. Når man ikke har så lange bein kan man krølle seg sammen og få plass nesten overalt. Det å sove i bilen er ikke et problem for meg. 

Høye hæler. Om jeg vil bli litt ekstra høy, trenger jeg bare å kle på meg noen høyere hæler – å vipps! Høye personer kan ikke akkurat kappe av seg føttene om de vil bli litt lavere. :p 

Ingen korte bukser. Det er vanskelig å finne bukser som er for kort, og siden jeg liker den lille krøllen nederst på buksene (om de er for lang) har jeg aldri problemer med å finne bukser. Jeg har aldri hatt problemer med for korte bukser. 

Hater

Når ikke pedalene. Når jeg skal kjøre bil, så må jeg ta setet veldig langt fram og sitte nesten helt oppi rattet for å nå pedalene. Det er både litt “søtt” og irriterende, men det ser jo sykt rart ut også. På enkelte biler får jeg jo ikke setet helt fram heller, fordi det er begrensninger, og det er det mest irriterende jeg vet om! Da når jeg jo ikke pedalene i det hele tatt.. 

Får ikke tak i ting på øverste hylle. Hjemme i leiligheten vår har vi skap som egentlig er veldig høyt med fire hyller. De to øverste kan jeg bare glemme å prøve på uten stol, da jeg er for lav. Det er ganske irriterende å måtte dra ut en stol hver gang jeg skal opp i de hyllene, spesielt mens Daniel lager middag – da er jeg jo bare i veien.
Dette gjelder også i butikker faktisk. Om ting er høyt oppe har jeg jo ikke sjans å få tak i det! Ikke alle butikker er utstyrt med krakk eller stang heller..

Stolen er for høy. Når jeg sitter på en litt for høy stol, eller til og med en sofa som har store sitteputer, så når jeg ikke til bakken. Føttene mine henger i luften. Det kan være litt irriterende av og til, for jeg blir veldig fort sliten i lårene av å ikke ha støtte. 

For lav i folkemengder. Når det alltid kommer en alt for høy person å setter seg foran meg på kinoen, eller alle de som er høyere enn meg som står fremst ved f.eks. en konsert. Dette gjør at jeg ikke ser det som skjer og det kan være ufattelig plagsomt om det er noe jeg virkelig vil få med meg. 

Kjolen er for lang. Veel.. jeg har én maxi-kjole, og den er jo selvfølgelig for lang, så om jeg skal bevege meg i den må jeg enten ha høye hæler eller trekke den opp så jeg ikke tryner i den. Dette er grunnen til at jeg bare har én lang kjole. 

♥”Himmeldusj.” Okei, jeg hater ikke akkurat himmeldusj – men enkelte (alt for høye) himmeldusjer blir for kald. Nært dusjhodet er det varmt vann, men det er jo så langt ned til meg at vannet rekker å bli kaldt før det treffer meg..! 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg