Kan ikke våren bare komme?

Dette kan høres helt feil ut, men misforstå meg rett. Jeg elsker snø og vinter, men da hjemme i Finnmark. Der folk kan kjøre bil på vinterføre, der jeg kan kjøre snøscooter og der snøen er snø, ikke sørpe. Her nede bruker de tonnevis med salt, bilen ser helt jævlig ut og den ruster i stykker, samt blir det aldri ordentlig vinterføre når det først snør. Tenk på det flotte vinterføre vi kunne hatt nå om man faktisk bare hadde brøytet og ikke saltet? I stedet har vi sørpe og det er glatt så og si overalt.

Her nede virker det som at de prioriterer å salte veiene, i stedet for å brøyte den. Konsekvensen av det er at all den snøen som daler fra himmelen, blir til sørpe, og når det da er masse av det på veien blir det utrolig lett å bli stående. Hjemme i Nord-Norge brukes det ikke salt, der prioriterer de å brøyte veien og strø med sand om det er nødvendig. Der er veiene fantastiske på vinteren, og folk kan faktisk kjøre bil selv når det er hvitt på bakken. 

Jeg er lei av all den snøen som daler ned fra himmelen, og jeg blir deprimert av å se på værmeldingen at det skal snø hele uken. Ikke fordi jeg ikke elsker vinter, men fordi måten de gjør ting på her nede med tanken på vinteren er helt håpløs.!  Så for min del, kan våren bare komme ned hit, eller snøen bare forsvinne. Mitt ønske er at all den snøen som daler her nede, heller daler ned i Finnmark nå som påsken nærmer seg. 

Å dette skal jeg overleve med i to vintre til..?! 

//Sorry! Måtte bare få ut litt frustrasjon over denne delen av Norge.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg