Ensomheten spiser meg

Jeg visste det kom til å bli tungt. Jeg visste jeg kom til å føle meg ensom og alene. Jeg visste det kom til å bli en utfordring, disse to ukene. Men jeg er på min første dag, og allerede kjenner jeg hvor stille det er i leiligheten. Hver gang Daniel har reist, har jeg bestandig hatt Neo å passe på og som har lagd lyder til meg. Nå som ikke han heller er her, merker jeg hvor mye lyd han egentlig gir fra seg. Jeg er veldig ensom, og det gjør meg trist innvendig. Det er heldigvis bare to uker, og det gir meg et lys i tunnelen jeg kan sette kursen mot. 

Er det en ting jeg har lært fra de siste årene, er at jeg ikke kan stenge disse følelsene ute, for jeg er nødt å føle på dem. Jeg er nødt å la meg ha den reaksjonen som kroppen min ønsker, og ikke hele tiden kjempe imot. Det har ikke hjulpet å kjempe imot så langt. 

Men, for å sette noe positivt på denne dagen – så har jeg levert den første delen av “eksamenen” min i dag! Jeg er altså ett skritt nærmere til jeg er ferdig med det første året, og ett skritt nærmere sommerferie. Det er ubeskrivelig hvor deilig det føles.
Dessverre er ikke gleden så langvarig, for allerede i morgen går vi over på del to – som er et journalistisk prosjekt. Der vi skal lage en sak, ikke ulikt fra praksisen vi nettopp har hatt, men denne skal være noe lenger og med flere kilder enn de tidligere sakene. Vi får rundt en og en halv uke på oss, og jeg vet ikke hva jeg skal skrive om. Jeg har med andre ord litt panikk, for vi skal levere en produksjonsbeskrivelse i morgen. Jeg håper bare virkelig at denne veiledningstimen vi får i morgen kan hjelpe meg på vei, for hodet mitt er tom for ideer. 

Det var dagens følelsesprat fra meg, så håper jeg dere har en fantastisk onsdag videre! ♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg