Dette har jeg i bilen

Våtservietter og papir. Når man er på biltur kan det fort hende at man søler litt, og da er det greit å ha noe å tørke med. Jeg har en hel pakke med våtservietter i bilen, og en liten pakke med lommepapir. Jeg takker meg selv hver gang jeg trenger det.

Solbriller. Jeg lar alltid et par solbriller ligge i bilen min. Jeg er fryktelig flink å glemme solbriller, og da spesielt på de mest solfylte dagene. Er jeg da sjåfør, blir det fryktelig vanskelig å kjøre bil. 

Hårbørst. Det er must for meg. Jeg børster bestandig håret før jeg går ut av bilen, og har jeg ikke plass i vesken må jeg jo ha den en plass! Jeg har en hårbørst som fast ligger i bilen. 

Pledd. Når du er fra Finnmark, har du pledd i bilen. Grunnen er ganske enkel; jeg har lært fra mine foreldre at når man skal over fjelloverganger på vinteren må man ha med gode klær. Selv om bilen er varm under tidspunktet man kjører, er det ikke sikkert man kan la bilen gå på tomgang hvis det skjer noe slik at varmeanlegget holder temperaturen. Har du ikke nok klær eller et pledd da, kan man risikere å å bli ganske nedkjølt (verste fall fryse ihjel). Hjelpen kan være milevis unna. 

Penn. Jeg tenkte aldri at jeg kom til å trenge en penn, men den lå så fint der og da ble det slik. Jeg har faktisk trengt det i ettertid. 

Neglefil. Jenter trenger nesten alltid en neglefil. Jeg trenger det når jeg ikke har det. Derfor har jeg nesten neglefiler overalt; i bilen, i alle veskene mine, skolesekken, pc-vesken, på badet, i toalettmappen osv osv. Flisete negler er noe jeg misliker veldig sterkt, og da må det gjøres noe med. 

Bind. Hvem vet når man plutselig trenger et bind? Da er det fint å ha backup, og har man det i bilen har man det med seg nesten overalt. 

Paraply. Jeg har nesten aldri hatt bruk for paraply, men her nede merker jeg at det er ganske praktisk. Mamma har heldigvis levnet en paraply i bilen fra før, så den lå der når jeg overtok bilen. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg