Overraske kjæresten, flykansellering, buss m.m.

I går skulle jeg overraske min kjære, med å komme opp til Finnmark. Ikke egentlig på grunn av han, men begravelse. Slik ble det ikke, for når jeg kom meg opp til Tromsø fant jeg fort ut at flyet mitt videre til Lakselv var kansellert. Drømmen om å overraske kjæresten den natten gikk i knas og jeg måtte tilbringe en natt på hotell i Tromsø. Langt hjemmefra, i en by jeg nesten ikke kjenner. Takk til Gud, så var både onkel Narve og søskenebarnet mitt Kristin på flyplassen i Tromsø, fordi de skulle med samme fly. Så helt alene i verden var jeg ikke.

Så da var det opp tidlig tidlig denne morgenen. Jeg la meg kanskje rundt halv ett ellerno, og måtte jo stå opp klokken fire – for flyet skulle gå klokken seks. Det kan jo tenkes at jeg er både utslitt og trøtt etter en dag som denne. Vel, vi kom oss videre til Alta, hvor vi måtte ta buss videre til Lakselv. For å rekke begravelsen til bestefar, det skulle vi så absolutt! Og det klarte vi. Bussen ankom Lakselv klokken ti, og begravelsen begynte ikke før elleve.

Overraske kjæresten klarte jeg også. Nå har jeg klart å holde det for meg selv i en uke. Mange av de rundt meg har visst det, men klart å holde tett og ikke røpe noe. Daniel hadde ingen mistanker heller om at jeg var på vei. Han var den eneste jeg manglet å overrakse, og etter snart tre og et halvt år har jeg endelig klart det. Skal si han ble forfær når jeg kom inn soveromsdøren her hjemme. Hvert fall når han trodde at jeg hadde tilbringt natten i min egen seng hjemme i Kristiansand, når jeg egentlig hadde fått tre og en halv time søvn på et hotell i Tromsø. Det skal virkelig bli deilig å legge seg i egen seng og kunne sove!

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg