Den eksterne praksisperioden

Wow! Disse åtte ukene har virkelig gått fort, og for en opplevelse!

Gjennom denne perioden har jeg lært mye om meg selv. Jeg har lært utrolig mye om dette yrket. Jeg har lært mye om iFinnmark.no. Det er så mye jeg har lært gjennom denne perioden, og det har vært en bratt læringskurve. Jeg har stortrivdes blant de ansatte i redaksjonen, og det er litt av en gjeng som sitter på kontoret i Lakselv, heh! Skal jeg være ærlig, så kommer jeg faktisk til å savne dem.

Likevel, det viktigste jeg har lært gjennom denne perioden, er at jeg ikke passer som journalist. Jeg trives ikke den rollen, og det har jeg fått skikkelig kjenne på gjennom denne perioden. Jeg har virkelig fått prøvd ut yrket, og gjennom dette innsett hvordan type jobber jeg per nå ikke passer til.

Det har absolutt ikke vært det samme som praksisperiodene på skolen. I praksisperiodene på skolen trodde jeg det bare var noe jeg trengte å bli vant til, men etter at jeg kom inn i en virkelig redaksjon, så har det virkelig gått opp for meg og det er en ærlig sak.

Det kan godt være at jeg “vokser inn” i yrket når jeg blir eldre, og at dette er et yrke som passer meg bedre om noen år, men her og nå er det ikke noe for meg. Jeg synes det er viktig å trives i jobben jeg skal gå til hver dag, og det gjør jeg ikke i denne jobben. Jeg skal for all del fullføre studiet, så har jeg hvert fall en utdanning i bakhånda, og det er jo tross alt bare et halvt år igjen.

iFinnmark fylte fem år, under praksisperioden min, og da ble det kake på kontoret!

Jeg er helt utslitt etter denne perioden. Jeg har aldri vært så sliten, eller hatt så ofte vondt i hodet som det jeg har hatt. Jeg kjenner det i både skuldre og nakke, at jeg virkelig har prøvd å gjøre mitt beste under oppholdet på iFinnmark. Jeg har virkelig gjort en innsats som jeg kan stå inne for, selv om jeg har hatt fryktelig liten motivasjon den siste tiden.

Jeg har fått gode tilbakemeldinger på det jeg har skrevet, og jeg er imponert over hva jeg har fått til denne lille perioden (som føltes som en evighet). Jeg har laget en oversikt over nesten alle sakene jeg har skrevet, nederst i innlegget.

Nå må jeg sørover igjen for en liten uke. Jeg skal ha innføring i bachelor-oppgaven, lage prosjektskisse, levere et refleksjonsnotat og begynne skrivingen. Jeg går mot den siste etappen av studiet, og det skal bli godt å bli ferdig.

For å kunne lese de sakene jeg har jobbet med, må du ha et abonnement på iFinnmark, da alle sakene jeg har laget er plussaker og bak betalingsmur.

Kan bli kamp om lærlingplasser 

Trosset kulda for å sikre seg godbiter: – Dette er den tiden fisken er best 

Havnet på styggest i Norge-liste. Kirkevergen nekter å ta det seriøst 

Linnéa Myhre kommer til skolen: – Skal fortelle åpent og ærlig

-Folk merker at batteriet begynner å bli dårlig så snart kulden setter inn

Torill Olsen hentet hjem en sjelden hunderase: – Liten, men ypperlig turkamerat

Nesten ingen bruker dette lyset på bilen: – Jeg tror ikke folk tenker over det

Skadedyrene er i skolen og kontorene: – Skikkelig heslig! 

Ronja (18) om livet som mobbeoffer: – Det har jo ødelagt ganske mye av framtiden min

Siri (39) bestemte seg da hun var 5 år: – Jeg angrer på ingen måte 

Tok til tårene: – Det var altså helt fantastisk! 

Den lille jenta hadde det travelt, så pappa Trond Erling måtte være jordmor

Bildeserie: Disse feiret bursdagen sammen med iFinnmark i Lakselv

Trafikkstasjonen i Hammerfest må holde stengt, da den ansatte sitter fast i Lakselv

Været ble fort umulig: – Til slutt sto alle fast 

Delte meninger om vindmøllepark: – Det er så fryktelig stygt! 

Skolen stenger dørene for dagen

Fått hjertestarter på senteret, men uten kurset er det ikke sikkert de hadde turt å bruke den 

Snøscooter-salget: – Vi ligger an til å slå rekorden i år!

Dette er veiene i Lakselv de vil brøyte med hjullaster: – Nå har vi ikke vært borte så lenge heller

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg