Fantastisk vær, og en ganske rolig søndag

Solen skinner i snøen. Lyser opp dagen. Sammen. Det hvite på bakken, og lyset på himmelen. Ikke et vindpust. Det er helt stille. Temperaturen er nydelig, for en liten tur ut i lyset.
Jeg og Leo tok oss en liten spasertur i morges, da det var nydelig vær ute. Helt fantastisk. De beste gåturene er når det er dette været her, fysøren så fint. Jeg forelsker meg i dette fylket på nytt hver gang. Det er så ubeskrivelig fint. Jeg bare ELSKER vinteren.

Ellers har jeg tatt det ganske med ro i dag, sett bort ifra at jeg var ganske tidlig oppe. Jeg våknet rundt halv syv i morges, og fikk kanskje sove én time etter halv åtte. Etter det var jeg rastløs. Klarte ikke ligge i ro. Jeg sto opp, og det første jeg gjorde var å vaske badet. Tørke støv og slikt. Like etter gikk jeg over til å vaske stuegulvet. Før jeg og Leo gikk den lille morgenturen vår. Jeg spiste ikke frokost før klokken var halv ett, og har siden da ligget på sofaen inntullet i pledd og sett på serie.

Hvor er, hvor er bilen? Det er kommet litt mer snø siden onsdag, og den lille toyotaen vår er nesten borte i all snøen, hah!

Den kommende uken er det mye på timeplanen, så jeg tenkte å ta en roligere søndag enn vanligvis. Jeg hadde egentlig lyst å kjøre litt snøscooter denne helgen, men orken tok meg av mange grunner: jeg måtte gravd frem hengeren (bare det er et prosjekt i seg selv), jeg måtte fått brøytet innkjørselen så jeg kunne kommet meg opp med hengeren, samt at min scooter står innerst i garasjen. Dessuten, det er ikke fullt så gøy å kjøre alene. Dermed, null kjøring på meg denne helgen, selv om det er kommet en god del snø. Daniel kommer heldigvis hjem snart, og da blir det nok kjøring! Jeg har faktisk ikke kjørt en eneste meter med scooteren i år, og vi er snart i midten av februar.. wow.

På lørdag var det samefolkets dag, og jeg valgte i den anledning å pynte meg litt. Sølja er bestemor sin, og er blitt en favoritt. Den er så fin!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg