Flytting og ekstern praksis

Jeg går nå mitt siste halvår på bachelor programmet i Journalistikk, og det er helt vilt å tenke seg at jeg nå er snart ferdig. To og et halvt år er gjennomført og fullført. Tiden flyr virkelig..!

Nå som jeg går inn i mitt siste halvår, skal vi først gjennom åtte uker med ekstern praksis. Det vil si at vi skal jobbe i en ordentlig mediebedrift, som ansatte (med litt ekstra hjelp.) Det som er veldig gøy, er at jeg har fått praksisplass på førstevalget mitt. Jeg har praksisplass i Finnmarks største avis – iFinnmark.no, eller som det også heter: Finnmark Dagblad og Finnmarken.

Jeg både gleder og gruer meg. Det blir ganske spennende å prøve seg ute i den virkelige verden, og jeg håper at det ikke er på samme måte som i praksisperiodene på skolen. Jeg håper det er bedre. Jeg håper at denne praksisen virkelig kan vise meg hvordan det nye arbeidslivet mitt kan se ut, og hva jeg kan forvente.

I går fløy jeg sørover for noen innføringsdager på skolen, før jeg og Daniel skal sette kursen nordover igjen. Vi har valgt å pakke ut hele leiligheta og i praksis flytte nordover allerede nå. Ingen av oss kommer til å tilbringe noe særlig mye mer tid her nede, og vi har ikke så mye saker her heller. Jeg må nedover i løpet av våren i forbindelse med bachelor oppgaven, men utover det så er jeg egentlig ganske ferdig med Sør-Norge.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg