HVERDAGEN GÅR ALT FOR FORT

Nyyydelig mars himmel

Tilbake i jobb. Tilbake i hverdagen. Den travle hverdagen der kampen om å rekke alt gjelder. En kamp du aldri kommer til å vinne.

Nå var jeg veldig dramatisk her, men det var meningen. En dramatisk start på et helt ordinært blogginnlegg. Det gir deg litt lyst å lese videre, selv om det kanskje er helt meningsløst.

Grunnen til at jeg er så “dramatisk” er fordi livet går alt for fort. Vi er i mars allerede, og jeg føler at 2024 akkurat startet. Jeg føler det siste halvåret har jeg brukt den setningen veldig mye.. “livet går så fort”. Men det er det jeg føler mye for tiden. Januar gikk unna i et svuuusj, februar i et poooff. Det er snart påskeferie, og ikke så mange helger igjen av vinteren. Hvor ble den av?

Jeg stresser ikke så alt for mye over at livet går så fort, men det føles litt sårt. Det er så mye jeg skulle gjort, men tiden går så fort. Jeg skulle gjerne vært både her og der, samtidig som jeg skal nå å ta det litt med ro og puste litt, nyte alle øyeblikkene. Ukene går fort når man har det gøy. Livet går så fort når man har det gøy. Det er jo slik det er?

En etterlengtet solskinnsdag en søndag i februar!
Traff på kjentfolk gjorde vi å.

Hverdagen min nå består mye av aktivitet. Jeg er blitt veldig aktiv det siste året egentlig. Jeg drar på dans hver uke, vi har innebandytreninger hver uke, og i tillegg skal jeg nå noen styrkeøkter hver uke. Oppå alt dette, så vil jeg jo gjerne besøke familien eller venner, samtidig tilbringe kvalitetstid med kjæresten. Det er ikke hver uke man rekker alt, og da blir det gjerne lenge mellom hver gang for enkelte ting.. for ukene går, u know?
Jeg prøver å gjøre rom for alt jeg vil gjøre, samtidig med ting jeg burde gjøre. Ett menneske kan ikke rekke alt, men det handler jo om prioriteringer. Alt i livet handler om prioriteringer. Noen gjør det på en måte, og andre gjør det på en annen måte. Sånn er det, og sånn vil det alltid være. Ingen prioriterer likt.

I helgene priser jeg meg selv med ro. Jeg må få tid til å slappe av også, koble av og bare “eksistere”. Det er ikke alltid det går, men de aller fleste helgene ønsker jeg å bruke til å samle energi. Jeg får energi av forskjellige ting til forskjellig tid, så derfor fokuserer jeg å gjøre ting jeg ønsker å gjøre i helgene. Ladde opp på forskjellige plan. Det har med andre ord ikke vært rom til å skrive så ofte som tidligere.
Helgene i år er blitt godt brukt. Hittil i år har vi bare vært hjemme 2 helger, begge i februar, ellers har vi vært andre steder. Det har gått mest i hytteturer, men har også klart å presse inn en tur sørover i januar. Hittil har vi ikke kjørt så utrolig mye scooter, mest chillet inne, for været har vært utfordrende mange av helgene hittil. Men vi har kost oss forde, og presset inn noen turer på de dagene som har vært mulig!

Årets første båltur og fisketur! Vekslende vær, men fin temperatur
Ble litt kjølig på slutten av dagen eneste
Avsluttet med en koselig ettermiddag på platten.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg