Min dag i klokkeslett #10

Torsdag 13. august

07:15 Jeg klarte å kavre meg ut av senga. Sykt hvor godt det var å sove i dag..!

07:35 Etter å fått i meg litt mat, tok jeg med meg telefonene og teen min, før jeg gikk ut i bilen.

07:44 Jeg ankom flyplassen, fikk med meg de pakkene jeg skulle ha og kjørte på Cirkle K, hvor jeg måtte ha litt diesel for å kunne kjøre det strekket jeg skulle.

08:00 Jeg satte kursen mot Porsangmoen, hvor den første pakken skulle leveres.

08:40 Tilbake i Lakselv, tok jeg til høyre i rundkjøringen og kjørte utover til Landersfjord hvor den andre pakken skulle leveres.

11:37 Akkurat kommet inn døren hjemme, får på meg bitte litt sminke og freshet meg litt opp, før pappa sender melding. “Lunch?”

11:51 Jeg hopper i bilen igjen, og kjører bort til Marthes Bistro. Pappa får seg en nachos, mens jeg høvler inn en biff i pita.

12:38 Praten går, og jeg når å skyve unna tallerkenen, svelge litt pærebrus, og tørke munnen før det plinger inn et oppdrag hos pappa. Jeg blir sittende igjen med resterende i lunsjgjengen inntil jeg selv må kjøre.

13:04 Jeg hopper i bilen og setter kursen mot flystasjonen, for å hente en pakke, før jeg kjører ned til flyplassen.

13:18 Bagasjetralla kommer trillende gjennom porten, med seg har den avisene mine og en mengder pakker. Jeg skal ha en av de pakkene. Jeg laster inn i bilen, får lappen på pakken, og leverer pakken jeg plukket opp på flystasjonen.

13:33 Jeg kommer meg avgårde, og tar den daglige avisrunden med et ekstra stopp for å levere pakken. Ut og inn av bilen, telle opp riktig antall, inn og ut av butikkene, fra butikk til butikk. “Der kommer avisene!” får jeg høre fra den eldre generasjon idet de ser meg med en bunke aviser i armene. Jeg smiler til de ansatte idet jeg flyr forbi, og noen kjappe ordvekslinger kan hende innimellom.

14:10 Jeg lukker igjen bildøren, og puster ut. Jeg tar frem telefonen og skriver ned når jeg avsluttet dagens runde. Jeg setter bilen i gir, trillet ut fra parkeringsplassen til Rema 1000, og kjører hjem.

14:21 Vel hjemme får jeg unna noe husarbeid. Jeg bretter klærne som har hengt på tørkestativet, setter dem på sin rettmessige plass, før jeg skifter på sengen. Av med sengetøyet, på med nytt. Rydder ut av oppvaskmaskinen, og rydder kjøkkenbenken før jeg setter meg ned med en smoothie foran macen. Søker rundt på ting, prøver å lage et kjøkken på IKEA sine nettsider, ser på biler og noterer ting ned i almanakken. Hunden må også ha mat, og jeg får børstet han litt i samme slengen.

Leo sin nye favorittpute. Han elsker å sove på den store myke puta, og jeg skjønner han godt!

16:24 Daniel braser inn døren hjemme, roper “hei” og gir meg et kjapt kyss før han løper inn på badet. Hva han gjorde der inne, er det bare meg og han som vet. Jeg fortsetter på min påbegynte pakkeliste for helgens plan.

16:43 Vi har fått på oss skoene, og tusler ut døren. Vi går en tur opp til huset til mamma og Hjalmar, for å se på det nesten ferdige soverommet.

17:06 Når vi kom oss hjem igjen, bærte vi de store stokkene vi hadde i hagen et annet sted i hagen. De var nemlig i veien for det foregående gravearbeidet, heh!

18:39 Etter en liten dusj, begynte endelig Daniel med middagen. Fy søren, begynner virkelig å bli sulten..!

19:14 Middagen er servert! Helt vanlige (men gode) fiskepinner med pomfritt. Den nytes til Home And Away på skjermen.

20:08 Hvorfor sitte i sofaen når vi har masse som skulle vært gjort? Daniel kledde på seg motorsagbuksa, og jeg kledde på meg litt mer klær enn shorts før vi gikk ut å tok fatt på hagen. Jeg fant frem gressklipperen, mens trærne tippet ned rundt meg.

21:34 Etter å passet på at jeg fikk beholde de trærne jeg ville beholde, mens myggene og knottene spiste av meg fra hver sin kant, fikk jeg endelig kommet meg inn til varmen. Mørket har begynt å falle på, og jeg måtte til og med tenne lys inne! Ikke bare lamper, men stearinlys også. Eeeendelig! Det er jo skikkelig koselig med levende lys inne når mørket begynner å falle på ute.

22:17 Daniel kom inn med skrumaskin og et par skruer, for nu skulle mitt nyeste innkjøp opp på veggen. Nøkkelskapet jeg var å hentet på Møbelringen dagen før, og det ble så fint! Han hengte også opp vitnemålet mitt for bacheloren ved siden av fagbrevet hans. Ting begynner virkelig å falle på plass er i hjemmet.♥️

22:32 Vi gikk ut døren her hjemme, og dro opp til huset til mamma og Hjalmar for å se hvor mye som var gravd i kveld. Der begynner det også å bli ganske bra!

23:02 Eeeeeendelig! Senga! Daniel hoppet en liten tur i dusjen før han kom å la seg sammen med meg. Fyyysøren, nu skal det bli godt å sove.

Det ryddes, og det ryddes.
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg