1. mars

For en herlig uke!

I går kjørte jeg og Daniel ganske tidlig til Lakselv. Jeg fikk en velfortjent dusj før vi kjørte bestemor til legen. Vi ventet utenfor, for det tok ikke så lang tid, så vi kunne kjøre henne på butikkene senere. Mens bestemor var å handlet, dro vi for å spise lunsj med pappa.❤️
Det var bare cafétur nummer én, for når vi hentet bestemor fra butikken – dro vi på cafétur nummer to. Begge turene var ganske koselige, og mettende.

Ferdig i sentrum, med alt og alle, kjørte jeg og Daniel tilbake til hytta for å ta en liten snøscootertur. Det var en herlig liten tur før vi begynte å pakke sammen for å kjøre hjem igjen etter noen avslappende dager på hytta.❤️

Akkurat i det vi kom tilbake til Lakselv, hadde bært inn alt vi hadde med oss, parkert og gått inn – blåste det skikkelig opp! Det var helt vilt. Vi kunne nesten ikke se garasjen i all snøen som blåste rundt, selv om den ikke står så langt unna huset. Daniel ville jo da med engang ut å kjøre i det været, for det er jo koselig med litt snøstorm!

I dag var det helt stille. Det hadde også snødd mye i løpet av natten. Trærne var helt hvite, solen tittet litt fram fra skyene og temperaturen lå på rundt minus fem grader. Helt perfekt i mine øyne.
Det er det her som får meg til å savne Finnmark skikkelig, og som får meg til å grue meg til å reise tilbake til Kristiansand. Jeg vil ikke dit nu. Dette er den beste tiden på året i Finnmark, nydelig vær og masse gode snøscooterturer.

I dag har vi vært en liten tur i Alta. Det var egentlig bare for å spise skikkelig god mat, og levere noen dempere for lillebror til en som kunne fikse de. Vi gjorde alt vi skulle, men når vi var på vei ut av Alta, og kommet et kvarter fra sentrum kom jeg på – vi har jo glemt å spise Oreokake på Peppes!
Vi snudde derfor, kun for å spise den herlige Oreokaka på Peppes Pizza. Jeg syns det er ganske søtt, hah!

Vi er nå kommet tilbake til Lakselv, klar for å finne senga og serie. På tide med litt helg også❤️


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg