14 dagers karantene

Porsanger kommune innførte på søndag at alle som hadde oppholdt seg i Sør-Norge mer enn 24 timer etter 10. mars, skal i karantene i 14 dager så snart de kommer til kommunen. Det gjelder da både meg og Daniel.

Vi kom oss heldigvis hjem til nord igjen før hele Norge stengte, og det er jeg fryktelig glad for. Jeg vil så mye heller være her hjemme i karantene, enn i Kristiansand, og det er det flere grunner til:

  1. Vi har INGENTING i leiligheta der nede, og da mener jeg INGENTING. Hvis vi skulle vært i karantene der, så måtte vi brukt masse penger på mat og diverse ting, og faktisk stor handlet. Her hjemme har vi stort sett alt vi trenger, så vi trengte faktisk bare kjøpe inn det lille vi manglet.
  2. Her kan vi faktisk gå ut av huset, uten å være i kontakt med andre mennesker. Vi kan faktisk gå turer med Leo, eller kjøre scooter, uten å treffe på folk. Det er dessuten langt flere utendørs aktiviteter her oppe, kontra der nede, hvor vi ikke er i kontakt med andre mennesker.
  3. Det er så mye mer vi kan finne på her oppe, kontra der nede, i karantene. Vi har et helt hus vi kan boltre oss på, og det er så mye ting vi kan fikse nå som vi har så mye tid. Deriblant male kjøkkenet, for vi har faktisk alt vi trenger fra tidligere male prosjekt.
  4. Vi har ikke tv i Kristiansand, så det er mye bedre å se serie her hjemme med både tv og et bra anlegg.

Jeg tror dette skal gå veldig fint, for oss hvert fall. Nå får jeg virkelig tid til å ta det helt med ro, og ikke stresse med noe. Jeg har også en bacheloroppgave som skal jobbes med, men den skal jeg faktisk legge litt bort de dagene det er fint vær. Da er det litt for trasig å ikke være ute. I dag var det litt sol på starten av dagen, men vi venter en liten storm som skal treffe fylket i løpet av kvelden.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg