Denne vinteren..

..har virkelig vært merkelig. Det har vært kaldt og varmt om hverandre. Det har regnet og snødd om hverandre. De snøfallene vi har hatt, har vært enorme. Meter på meter med snø, men så har varmegradene og regnet kommet. Jeg har aldri opplevd (som jeg kan huske) at det har gått snøskred over Sennalandet, det har det gjort opp til flere ganger denne vinteren. Men med de store mengdene snø som er kommet før kuldegradene, har gjort at det er mange vann på fjellet som er utrygg. Dette gjør også at scootersesongen blir litt kortere, selv om det er snø nok til sikkert langt ut i juni. 

Denne vinteren har vært min første med bil-lappen, og det er også første vinter jeg har stått fast med bil. Det var faktisk litt gøy også, for jeg rakk tross alt skolen. Bare noen minutter sein. Det er bra gjort. Jeg er blitt en erfaring rikere, og har ikke stått fast etter det; til tross for alle utfordringene snøen har gitt meg. Sånn egentlig syntes jeg det bare er bra, jo flere utfordringer, jo bedre blir man. 

Denne vinteren har gitt meg mange gode minner, men også mange irritasjoner med all regnet som har kommet. Det skulle liksom vært snø! Men jeg er fornøyd med den snøen som er kommet, og jeg har fått testet mine små ferdigheter og fått testet snøscooteren min. Det har vært herlig vær nesten alle gangene jeg har hatt frihelg og da har vi dratt på tur, herlig! Dette var også kanskje min siste vinter i Finnmark på en stund, og det ble avsluttet med stil, føler jeg. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg