Nerver til de grader

Da er dommeuken kommet, det er så mye som skjer nå og nerver som har inntatt hele kroppen. Jeg tror dette blir den verste uken på veldig veldig lenge. I dag drar Daniel på jobb, og jeg har gruet meg hele dagen på det – for jeg vil ikke at han skal dra, ikke slik jeg føler meg nå, jeg trenger han virkelig. Jeg er et følelsesmessig vrak, og den eneste jeg føler jeg trenger akkurat nå, er han. Men sånn er kan det ikke bli, han er nødt å dra, og det må jeg bare akseptere. 

Når jeg kommer på skolen i morgen er det på tide med prøve muntlig – og jeg hater muntlig.. Jeg klarer nesten ikke snakke eller tenke når jeg blir så nervøs. Men, jeg er bedre rustet enn alle de tidligere årene, så kanskje det for engangs skyld går bra. Samtidig så har jeg historieprøve like før trekket til hvilket fag jeg skal ha prøvemuntlig i. På torsdag får vi temaet/problemstillingen vi skal framføre, og da er det bare å henge i arbeidet. På fredag, kl. 09, er det eksamenstrekk i skriftlig.. jeg vet jeg kommer opp i norsk hovedmål, så da er jeg bare sykt spent og nervøs for de andre fagene jeg må opp i. Etter trekket er det tid for prøve muntlig, og framføre det vi har jobbet med, samt utspørring – som er den verste delen av hele opplegget. 

Jeg kjenner bare magen knyte seg, det blir litt av en uke.. Her gjelder det å bare bite tennene sammen og tenke at alt er snart over – og den følelsen som står igjen når vi er ferdig med alt. Den følelsen gleder jeg meg til. 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg