Endelig litt sol!

Etter flere uker med bare regn, vind og snø er det godt å få et glimt av solen. Det er nå 13 grader ute og solen skinner på himmelen mellom de få skyene. Vinden er vi ikke kvitt, men det gjør absolutt ingenting – for det holder nemlig myggen unna. Den kommende uken er det meldt utrolig fint vær, og selv om jeg aldri helt har stolt på værmeldingene, ser det faktisk ganske lovende ut. Men vi vet aldri, plutselig dukker det opp en usynlig snøbyge igjen.. Vi bor tross alt i nord. 

I dag var det muntlig eksamenstrekk, og gjett hva? Flaksen min for årets eksamener fortsetter. Jeg har vært heldig de to tidligere årene, 1.året kom jeg ikke opp i eksamen og 2. året kom jeg opp i skriftlig matte (mitt høyeste ønske), så engang måtte lykken snu. Jeg ble med andre ord ikke trekt opp i dag, noe som gjør at jeg blir trekt opp i morgen – og mest sannsynlig det faget jeg på høyest nivå ikke ønsker å komme opp i. Grunnen til at jeg ville bli trekt opp i dag er for å få det unnagjort, slik at fredagen kun går til avslutningen – men sånn ble det altså ikke.. Nå blir fredagen å gå til både eksamen og avslutning, noe som kan gjøre at jeg ikke får tid i det hele tatt til å fikse meg, avhengig av hva den resterende gjengen (meg inkludert) kommer opp i. 

Nå skal jeg prøve å lese litt videre på de fagene jeg har høyest sannsynlighet for å komme opp i. Det positive med å ikke komme opp idag, er jo at jeg får en ekstra lese dag – men om det er verdt det eller ikke, gjenstår å se i morgen. Har jeg jobbet forgjeves, eller kommer det til nytte? 

 

3 kommentarer
    1. Deilig når solen kommer frem, og det har den vært her også. Blir nok verre fra i morgen, da er det meldt masse regn her, helt frem til fredag kanskje.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg