Breddeidrett

Hvorfor valgte jeg egentlig breddeidrett? Hva skal jeg bruke med den kunnskapen jeg har fått? Skal jeg bli noe innenfor idrett? 

I 2.klasse på vgs skulle vi velge programfag. Jeg visste ikke på dette tidspunktet hvor jeg ville med livet mitt og hva jeg skulle studere etter videregående, så valgene mine ble tatt på hva jeg syntes var interessant og hva som kunne komme godt med videre i livet – sånn generelt sett. Derfor valgte jeg Psykologi og Sosiologi, samt Breddeidrett. Breddeidrett fordi jeg ville ha noe variert. Jeg ville ikke bare sitte i ro hele skoledagen, og det var et godt avbrekk. Samtidig som vi lærte utrolig mye om helse, kosthold og trening – det ble satt lys på ting som var viktig, som hvorfor det var viktig å spise sunt og trene. Det ga meg også motivasjon til å faktisk trene på egenhånd og tenke på hva jeg faktisk putter i munnen. Så til alle som vurderer å ta breddeidrett på vgs – go for it! 

På Lakselv videregående er det under vurdering å legge ned breddeidrett, så det blir kanskje ikke et tilbud neste skoleår, og det er veldig synd. Det er et veldig bra fag, og man lærer utrolig mye nyttig – som man faktisk får bruk for i livet. Dette faget er veldig nyttig for livet, uansett hvilken retning du selv velger å gå. Så, det er veldig synd at det er blitt slik ved Lakselv Videregående. 

Nå har jeg nettopp hatt breddeidrett eksamen, og det gikk faktisk ganske bra, bedre enn jeg forventet faktisk. Selve eksamen var faktisk ganske grei, vi spilte først volleyball, før vi hadde basistrening med øktplanen vi hadde lagd dagen før og til slutt muntlig høring. Nå kan jeg virkelig ta sommerferie med god samvittighet. 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg