Solrik dag!

I dag har det vært en helt utrolig bra dag! I morges våknet jeg i halv ti tiden, så jeg ble liggende i 1,5 time å lese boken Et helt halvt år, og jeg elsker den. Jeg har filmen også, som jeg skal se når jeg har lest boken ferdig. Jeg leser alltid boken (hvis jeg rekker) før jeg ser filmen, for boken er som regel litt dypere enn hva filmen er. Dermed kan jeg huske når og hvor i filmen de og de tankene er, tanker som blir beskrevet i boken. Jeg elsker dessuten å vite om mine bilder jeg får når jeg leser, blir det samme på lerrete – det er det gøyeste med hele opplevelsen av å skape en bok til film. Er det en bok jeg virkelig ønsker skal komme på film er perfekt kjemi av Simone Elkeles, om den ikke allerede finnes da. 

Etter å lest, var det på tide å komme seg i stallen. Solen skinte på den blå himmelen, som ikke eide en eneste sky. Gradestokken viste 18 grader, og jeg hadde planlagt med meg mindre klær – sånn i tilfelle jeg svettet bort i varmen. Jeg gjorde alt stallarbeidet før jeg hentet inn Eemil, og brukte goooood tid på å stelle han. Jeg hadde det ikke travelt, og vi skulle bare kose-ri uansett. Jeg kommer virkelig til å savne denne hesten utrolig mye. Han har et hjerte av gull♥ Dette var nok siste dagen jeg fikk ri gullhesten på en veldig god stund, men har bestemt meg for å dra innom hver gang jeg er i bygda og mulighetene tilsier det – så det var forhåpentligvis ikke farvel for alltid. 

Den solrike dagen fortsatte, og jeg er glad jeg fikk vært ute noen timer – for når jeg kom hjem og hadde vært i dusjen fikk jeg maks 10 minutter med den deilig solen og boken. Mørke skyer kom snikende over fjellet og slukte solen. Da gikk jeg heller inn, og begynte på plikten – pakke mer. Nå ligger alt på gulvet (bortsett fra klærne mine, de skal jeg prøve å få vasket nå før jeg setter de i kofferten – om jeg ikke gjør det før til uken, må se litt på det). 
Jeg har også fått spilt krokket med mamma og Hjalmar – og denne gangen vant jeg begge rundene! Det har vært umulig helt siden fredag i forrige uke å slå Hjalmar, men endelig klarte jeg det – det var virkelig på tide! Det er på en måte blitt en liten rutine å spille krokket etter middag, og det er utrolig koselig. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg