Dyre reiser

Nå som det er sommer og ferie, virker det nesten som en konkurranse om hvem som tar de vakreste og mest spennende feriebildene på sosiale medier. Det virker også som en konkurranse om hvem som har vært den kuleste plassen, og kommer med masse oppdateringen på hvor årets ferie går + oppdateringer underveis. Jeg mener ikke at det er feil å oppdatere vennene sine på hvor man er i verden og hvor fint man har det – for alle vil jo vise frem det gode og dyre, vise frem penger man ikke har. Visste dere at det faktisk finnes folk der ute som egentlig ikke har råd til å reise, men tar seg forbrukslån for å få råd til det? Verden vi lever i er helt syk! 

Min familie har aldri vært den rikeste, og bare det å reise en tur til Sverige hver sommer har vært nok. Jeg har vært én gang i syden, gjennom hele mitt liv – og det var til Tenerife som nesten var en jobbreise for den daværende stefaren min – jeg og lillebror var bare heldige som fikk være med, til prisen av at mamma måtte betale for oss to. Jeg har kun vært i Finland og Sverige som utenlands ferie, mens Polen som en skoletur. Jeg har heller aldri vært i Danmark. Når man tenker på det, så er det faktisk veldig få plasser jeg har vært, inntil jeg ble sammen med Daniel og han fikk bil-lappen. Jeg har aldri sittet så mye i bil som jeg har gjort nå. 

Men helt ærlig, så vil jeg gjerne huske opplevelsene fra utlandet og er faktisk ganske takknemlig for at det bare ble små reisemål når jeg var mindre – og når vi gjorde det hvert år i så mange år, så glemmer man ikke like fort. Det å bare reise til Sverige var ganske stort, og vi gledet oss hvert år for å reise. Både jeg og lillebror syntes reisetiden var lang nok; 12 timer i bil holdt i massevis. Jeg sier ikke at man ikke skal ta med ungene på dyre reiser til syden eller spennende opplevelser, for det er faktisk opp til hver enkelt forelder, men jeg er takknemlig for at mine foreldre ikke gjorde det – på en måte. Vi hadde dessuten ikke råd, og jeg er glad for at de ikke ble presset til å måtte gjøre det samme som alle andre. 

Denne sommerferien har blitt brukt her nede på Sør-Norge, og det er mer enn nok syden for meg! Jeg begynner faktisk (tro det eller ei) å bli litt lei av 20 varmegrader, kunne tenkt meg 15 varmegrader maks – kanskje til og med ned i 10 grader. Jeg klager ikke, men begynner bare å bli litt lei – ekte finnmarking♥ For min del er jeg veldig fornøyd med norsk sommer, og trenger ikke reise til syden for å få den sommeren jeg vil ha; bade kan jeg også. Skjønner ikke hva enkelte nordmenn klager sånn over norsk sommer – syntes det er mer enn nok! :’) 


(Beklager meget for så dårlige bilder for tiden – men kameraet mitt ligger i Kristiansand og jeg er i Sandefjord.. Talentløst) 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg