Full av bekymringer

Den siste uken har jeg sovet utrolig dårlig, og jeg føler meg ganske utslitt egentlig. Det er mye som plager den lille hjernen min og tenker på alle bekymringene. Kverner rundt hver og en av bekymringene mine, prøver å finne løsninger og back-up planer. Så ligger jeg der, og jeg kan ligge i to timer før jeg faktisk klarer å sovne. 

Det kan være sånn som; hva om jeg roter meg bort på skolen? Hva om jeg ikke får meg noen venner? Hva om jeg plutselig ombestemmer meg om faget eller ikke trives? Hva om jeg bruker opp stipendet? Hva med julegavene, har jeg penger til sånt? Hva om min verste frykt blir sann dette skoleåret? Hva om ditt og hva om datt..

Det er så sykt mye som rører seg i hjernen min, og jeg får ikke fred. Jeg prøver så godt jeg kan å skyve de unna og roe meg ned med positiv innstilling, men det fungerer bare på dagtid. Jeg kan ikke beskrive hvor mye jeg gleder meg til Daniel lander her om noen få dager. Han er den eneste som kan få orden på tankene mine, roe meg ned og få meg til å sove – jeg kan nesten se for meg øyeblikket der han tar tak i meg, ser meg inn i øynene og forteller meg at alt kommer til å gå bra. For det gjør det, ikke sant?

Jeg tror jeg bare trenger litt tid, begynne på skolen og ta det derfra. Ta en dag av gangen, og bare gjøre det som føles riktig. Jeg er stresset, og sånn er det bare – jeg vet ikke helt hvordan jeg skal håndtere det, men jeg gjør mitt beste for å roe meg ned og tenke positivt. 

2 kommentarer
    1. De tankene der kjenner jeg meg så utrolig godt i selv, så jeg kan virkelig forstå hvordan det er! Håper det går bra og noe jeg alltid prøver å tenke på i slike situasjoner, er de gangene jeg har gruet meg helt forferdelig – da det har overraskende gått veldig bra! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg