Jeg er usikker

Det å være usikker på utseendet sitt er én ting, men å være usikker på den man er og hva man vil er en annen ting. Jeg er ikke usikker på meg selv utseendemessig, men hvordan jeg er som person er noe annet. Jeg søker etter hva andre syntes om meg hele tiden – alt fra kroppsspråk til blikk og talemåter, for å prøve å danne et bilde av hvordan jeg egentlig er som person. Hvordan andre ser meg. Jeg søker bekreftelse hele tiden, og det er veldig slitsomt som gjør at jeg blir veldig hårsår.

Jeg kan med ærlighet si at når jeg nå begynte på journalist-studiet er jeg blitt mer og mer usikker på om jeg har valgt det riktige. Jeg syntes studiet er kjempegøy og liker meg her på skolen, men er egentlig yrket noe for meg? Når vi går gjennom stoffet og emneplaner, gjør journalistiske ting blir jeg mer og mer usikker. Jeg vet ikke om det er fordi jeg er nervøs og redd for å ikke klare dette, eller om jeg faktisk ikke liker yrket. Jeg har mine argumenter for og imot. Jeg tror helt ærlig ikke at jeg kommer til å slutte på studiet, for jeg liker det. Jeg tror det egentlig bare er det at jeg er nervøs og redd for hvordan jeg skal greie å komme meg gjennom dette. Så får jeg egentlig bare ta det som det kommer, jeg føler hvertfall ikke at jeg kaster bort noe tid her. 

Jeg blir veldig usikker når jeg blir redd og føler jeg ikke har kontroll. Følelsene mine kan herje rundt i kroppen og gjøre hele hjernen min forvirret over signalene. Når jeg da blir forvirret, kan jeg ofte reagere veldig sterkt følelsesmessig i form av nedtrykkelse og frustrasjon. Jeg kan gå fra å bli veldig sint/irritabel, til veldig veldig lei meg over hele situasjonen. Det eneste jeg da trenger er noen som bare kan være der og fortelle meg at det kommer til å gå bra, en støttespiller. De gangene jeg føler meg som et følelsesmessig rot. Jeg vet at jeg kan jobbe med dette på akkurat samme måte som jeg har jobbet med å godta hvordan jeg ser ut, det bare tar litt lengre tid. 

I just woke up one day and decided I didn’t want to feel like that anymore, or ever again. So I changed. Life is too short. 

4 kommentarer

Siste innlegg