Byggearbeid utenfor vinduet

For over én uke siden begynte dem bygningsarbeid rett over veien her hvor vi bor. Det skal bygges enda flere leiligheter, og den første fasen av arbeidet er det mest bråk. Vi er i denne fasen.. Jeg er lei allerede, hah. Klokken syv om morgenen begynner dem med alle maskinene og det å borre i stein skjer jo ikke akkurat lydløst. Vi fikk for rundt to uker siden nabovarsel om at det kom til å skje, så vi var jo forberedt på det. 

Det verste er jo ikke maskinene, det klarer jeg faktisk å takle (av og til), men når de skal sprenge gjemmer meg under dyna. Man får på en måte et forvarsel på at nå kommer det, for det kommer en skikkelig høy alarmlyd og da spenner jeg kroppen min siden jeg vet at nå skal det snart si pang. Da rister det skikkelig i huset, og jeg hater det. Jeg skvetter til og blir like redd hver gang. 

Så nå er den fredelige tiden vår her over. Dette byggearbeidet skal vare i rundt ett år/ett og et halvt år, mener jeg å huske. Heldigvis har vi en hekk som gjør at vi ikke ser alt dem holder på med hele tiden, for det er jo ikke en fin utsikt mot et byggearbeid, eller hva? Lyden kommer vi dessverre ikke unna.. Heh. Det blir forhåpentligvis roligere her når de er ferdig å gjøre plassen klar for å sette opp leilighetene, da selve byggingen begynner. 


2 kommentarer
    1. I feel you gurl!!! De driver å bygger blokk på andre siden av veien her, og det er bråk hele dagen og noen ganger frem til åtte-ni på kvelden. Haaaater det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg