Byggearbeider på døren

I dag skjedde det noe spesielt. I forrige uke fortalte jeg dere om byggearbeidet utenfor vinduet, de har sprengt å styrt i over en uke nå. Jeg har gjemt meg under dyna hver gang hvis jeg har vært hjemme, for når de sprenger kjennes det i hele leiligheta. Håper virkelig de snart er ferdig med det styret.. 

I dag ringte det på døren i halv elleve tiden, jeg trodde det var dem vi leier hos fordi vi pleier ikke ha folk på døren. Not this time. Der sto det en byggearbeid, iført oransje arbeidsbukser og hjelm med øreklokker på. Han ønsket meg god morgen, men ga en liten beskjed om at de kom til å sprenge og at jeg ikke måtte stå i vinduet. Jeg takket for beskjed og lukket døren. 

Veel, jeg hater sprengning og ble så klart livredd. Tenkte med engang det verste liksom – kom det til å sprute stein? Kom vinduet til å knuse? Var det farlig? Hva er annerledes med denne gangen i forhold til tidligere i uken? For en fantasi jeg har, men hva er sannsynligheten for at det når de bygger så nært hus der folk bor? Men jeg tok med meg Neo, for litt moralsk støtte, på badet og sitter nå på badegulvet og tørr ikke gå ut, hahah! 

Smellet i seg selv var ikke noe verre enn de tidligere i uken og hele forrige uke – så jeg skjønner ikke hvorfor jeg skulle få denne advarselen nå? Kanskje det bare var av sikkerhetsgrunner? Ikke vet jeg, for jeg merket ikke akkurat noe forskjell fra de tidligere gangen. Unødvendig å skremme meg på denne måten altså! 

Hilsen en livredd liten jente på baderomsgulvet x)

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg