Første dag i emnet!

I morges våknet jeg til tidenes temperatur. Det var hele tre grader ute! Jeg krympet sammen, for jeg skjelvet egentlig nok fra før. Det var så super kaldt på rommet i går kveld enda, og det var ikke noe bedre når jeg sto opp. Brrr! 

I dag var det første dag med det nye emnet på skolen; samfunnsfag for journalister. Dagen ble brukt i byen, der vi først møtte opp på Stiftelsen Arkivet. Historien vi fikk fortalt der var under angrepet på Odderøya, og hvordan de brukte bygget, som i dag er Stiftelsen Arkivet, som fengsel for motstandere som satt på informasjon – de ble torturert til å snakke. Det skjedde i kjelleren på dette bygget, og her nede var vi på omvisning. Det var ganske sterkt. Den trappen vi brukte for å komme oss ned dit, var den samme trappen som ble brukt på det tidspunktet. Vi gikk derfor ned den trappen i stillhet, til respekt for det som har skjedd i de trappene. Jeg er veldig glad for at jeg valgte å møte opp i dag, for å bli med på dette. 

Når vi var ferdig i bygget var det på tide med lunsj. Vi fikk lunsj i én time, og det skulle brukes på å spise og finne fram til det neste stedet vi skulle være – på biblioteket i byen. Her ble det neste to timer, med tørr prat om emnet vi skal igjennom. Det var ekstremt kjedelig, dessverre. 
Dagen avsluttet med en byvandring, slik at vi vet hvor vi skal møte opp til de forskjellige tingene vi skal gjennomføre de neste ukene. Blant annet Tinghuset, fylkesmannens kontor, og hvor bystyre møte skal foregå. Jeg ble plutselig veldig nervøs for arbeidskravene i dette emnet, det virket som utrolig mye å ta hensyn til og da blir jeg fort nervøs. Her får vi bare ta det som det kommer!

Når jeg kom hjem, gjorde jeg og Daniel oss klare for ukens handel. Vi handler kun én gang i uken, og da har vi planlagt middager for hele uken. Det er både billigere og utrolig smart. Spesielt å planlegge middager for hele uken, da slipper man å sitte hver eneste dag å lure på hva man skal ha til middag. Vi setter oss som regel ned på søndag, eller mandag, for å planlegge middager for hele uken og skrive handleliste på hva vi trenger til de forskjellige middagene og annet som vi mangler – på den måten glemmer vi ingenting. Smart, eller hva? 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg