Finnmarksturen

For en fantastisk helg dette har vært! Jeg har virkelig savnet Finnmark, og hele gjengen som er der oppe. Vi skulle virkelig vært der noen dager til, men pliktene hjemme i Kristiansand kaller. Det er ikke så lenge igjen til jeg er ferdig med dette emnet, for det er faktisk kun to uker igjen til min andre eksamen dette halvåret.

Det første vi gjorde når vi ankom på torsdag, var å kjøre rundt å overraske litt folk. Først mamma og bestemor, etterfulgt av pappa, samt Hjalmar i telefonen – han fløy jo til Oslo dagen vi kom og så han i Tromsø (han så heldigvis ikke oss). Det ble hjemmelaget pizza den kvelden sammen med mamma og lillebror, før vi dro en liten tur til faren til Daniel og en liten tur til Skoganvarre for å sjekke ut hvordan hytta deres var blitt. 

På fredag ble dagen fullt med aktivitet. Etter både dusj og frokost, var jeg nødt å finne en pc med word for å kunne levere arbeidskravet. Pappa hadde heldigvis dette på jobben sin, så vi dro dit en tur, før vi tre dro på kafé. Det er så utrolig koselig å kunne dra på kafé, ta igjen litt prat. Pappa ble med oss på Midt-Finnmark motor AS, for å sjekke ut det nye bygget deres som de flyttet inn i for noen uker siden. Det var blitt utrolig fint der! Når klokken begynte å nærme seg halv fem måtte Daniel kjøre faren og konen til flyplassen, og gjett hva han kom hjem i? Den helt nye Teslaen deres, som vi nå hadde fått lov å låne hele helgen. Vi måtte jo selvfølgelig ut å teste den! Jeg sier bare; for en bil! Det var helt vanvittig. 

Lørdag var allerede planen klar, vi skulle til Finland! Mamma og Hjalmar heiv seg med, så vi dro hele gjengen. Jeg har virkelig savnet burgeren på Hansabar over grensen, for den er så vanvittig god. Jeg har spist lite burger sørpå, da jeg ikke er så veldig fan av det – men akkurat der spiser jeg kun det. Når vi kom hjem satt jeg meg foran tv-en med Skal Vi Danse på skjermen, standard lørdag i disse høst tider. Etter at Skal Vi Danse var ferdig bestemte vi oss for å dra å bade. Må presisere at klokken var halv elleve da vi fikk startet opp til Skoganvarre. Det var utrolig deilig å få badet i boblebad i høstmørket en lørdagskveld. Når vi kom oss i seng var klokken litt over ett. 

Søndag, én dag til reisedag. Brukte litt veldig tid på å stå opp, etter at det ble sein kveld dagen før. Etter frokost dro jeg en tur i stallen. Jeg har jo ikke ridd siden slutten av juni, så det var virkelig deilig å komme opp på hesteryggen igjen! Jeg har savnet godgutten Eemil ufattelig mye, så det var utrolig deilig å se han igjen. Når jeg kom hjem fikk jeg dusjet og stelte meg litt før vi satte avgårde til dagens middag hos faren til Daniel. Hyggelig prat rundt bordet ble det og vi ble sittende en stund å bare snakke. Når vi kom hjem hadde mamma bakt kake! Snakk om å være bortskjemt når man er hjemme altså♥

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg