Buss?

Nå som jeg bor i en by, er busstilbudet mye bedre enn hva det er i lille Lakselv. I Lakselv har vi jo ikke akkurat bybuss, eller busser som kjører rundt i gatene. Vi har busser som går til andre destinasjoner i Finnmark og skolebussen – that’s it. Skal du fra Lakselv til Østerbotn, som er rundt 7-8 kilometer, må du faktisk enten gå eller ta taxi om du ikke har bil. 

Jeg har med andre ord ikke sittet i buss så fryktelig mye. Det eneste jeg har sittet i buss er de gangen jeg skulle fra skolen og ned til bestemor, de gangene mamma og pappa var på jobb, eller når jeg skulle med venninner som måtte ta bussen for å komme seg hjem. De plukket meg opp hos bestemor når de var ferdig på jobb. Det ble jo nesten som en SFO ordning, bare at de ikke betalte for det og jeg fikk tilbring tid sammen med bestemor. Derfor har jeg også store deler av barndommen min vært i leiligheten hennes og har et veldig nært forhold til henne.
Ellers har jeg bare tatt bussen noen få ganger på bytur til Alta, og når jeg “pendlet” til og fra Tana enkelte helger. Vi har alltid bodd nært skolen, så jeg kunne gå eller sykle, og der gikk det heller ikke buss – så det var verken et tilbud eller nødvendig. 

Nå bor vi her nede, hvor bussen går overalt, men jeg må faktisk innrømme at jeg enda ikke har sittet på bussen her i Kristiansand. Eller egentlig noen plasser, bortsett fra Stavanger. Her i huset kjøres det bil, da vi selv kan bestemme når vi vil dra noen plasser – og ikke må følge rutetidene til bussen. Det er veldig greit, syntes jeg. 

Tar du buss? 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg