Observasjonspraksis

Praksis-greiene er ikke over enda. I tre dager fremover skal jeg observere og henge på en ekstern mediebedrift, for å se hvordan journalister jobber på forskjellige saker og slikt. Se hvordan min hverdag kan se ut, i framtiden. Jeg har valgt å henge meg på Fædrelandsvennen, som er en veldig stor avis her i Kristiansand og omeg. Dette fordi vi er nødt å være i Kristiansand til onsdag hvertfall, og da falt det jo veldig enkelt på at jeg måtte ha en mediebedrift fra Kristiansand. Jeg skal fortelle dere nærmere senere hvorfor vi må være her på onsdag, når den tid kommer.

I dag har vi vært på et skikkelig kult arbeid egentlig. Vi fikk hengt oss på en journalist som skulle til Mandal da en bru hadde kollapset. Jeg har aldri vært på et «utrykningsoppdrag» før, så det var utrolig skøy. Vi ble der i rundt to-tre timer, der vi bare observerte journalisten jobbe – tok bilder og intervjuet folk.

I morgen er det en ny dag, og det skal bli spennende å se hva som står på morgendagens plan!

Tok visst ingen bilder av den selve raste brua, så dere får bare noen idyliske bilder fra stranden der!😄

Er du abonnoment hos fvn.no kan du lese saken på deres nettsider – FVN.no

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg