Min mor

Min mor er et fantastisk menneske. Et menneske som forstår, som lytter, som har sterke meninger om noe som er feil, som tar vare på de hun er glad i. Min mor, er den eneste som alltid har vært ved min side fra den dagen jeg ble født. Min mor vil alltid støtte meg, hjelpe meg å bygge opp klossene som akkurat falt. Uansett hva jeg har på hjertet, lytter hun uten å dømme meg. Hun forteller aldri noe videre, med mindre jeg vil. Hun vet at jeg vil ta sakene i mine egne hender og fikse det selv, men hun vil alltid stå på sidelinjen – klar til å hjelpe når jeg skulle trenge det.

Min mor bryr seg ikke om jeg er «som alle andre» når det kommer til karakterer eller skole. Hun bryr seg ikke om hva jeg tjener, eller hvilke yrke jeg velger – så lenge jeg trives med det jeg gjør. Jeg trenger ikke bevise for henne at jeg er noe, jeg kan være meg selv og fortelle om de dårlige karakterene jeg fikk på den prøven eller de dårlig tingene. Hun vet jeg prøver mitt beste, og at jeg ikke kan være flink i absolutt alt. Hun vet at noen ganger går det dårlig, kanskje fordi noe plager meg eller konsentrasjonen ikke var på topp. Hun vil ikke at jeg skal presse meg max 24/7 for å være best i absolutt alt jeg gjør, for hun vet av erfaring hva det gjør med deg.

Det eneste hun vil, er at jeg skal være lykkelig i det livet jeg lever.

Vi har sammen hatt våre magrere tider, men vi har klart oss gjennom det – fordi vi hadde hverandre og kjærligheten oss imellom. Vi var kanskje fattig der og da, men vi var rik på kjærlighet. Kjærligheten ingen kunne ta fra oss. Min mor har bevist for meg at penger er ikke alt. I den magre perioden, var vi aldri ulykkelig – for vi hadde tak over hodet, nok mat og hverandre. Det var det som betydde noe der og da.

Takk mamma. For alt du har lært meg. For at du alltid lytter og stiller opp for meg. Takk for dine råd og din forståelse.❤

4 kommentarer

Siste innlegg