Jeg er engstelig

Frykten i livet er min største utfordring. Jeg går ikke én dag uten å være redd, engstelig eller bekymret for noe, stort eller lite. Det kan være alt fra kjøring av bil, betaling, samtaler, møter, hvor jeg skal sitte under forelesningen og diverse ting. Det kan være så enkelt som å fylle diesel, eller kjøre en liten tur på besøk. 
Alt må planlegges nøye, og gjerne med både plan B og C. Når jeg skal ut å kjøre til plasser jeg vet er vanskelig, eller som jeg aldri har kjørt før, da kommer bekymringene krypende. Jeg er fullstendig klar over at det er få ting som kan gå galt, og jeg vet jeg klarer det, men likevel må jeg planlegge, finne løsninger osv. Vet jeg at jeg skal noe dagen etter som jeg er usikker på, ligger jeg i sengen og sovner sjeldent fort da jeg tenker alt for mye på nettopp det. 

Skal jeg være ærlig, så har jeg ikke snøring på hvorfor jeg er redd, bekymret eller engstelig for hver minste ting. 

Det som er så rart, er at jeg aldri lærer. Jeg kan gjøre en ting hundre ganger, men likevel kan det skape bekymringer i mitt lille hodet. Jeg føler meg veldig.. rar og unormal. Hvorfor må akkurat jeg ha det slik, og hvorfor har jeg det slik?

Jeg er et følelsesmessig vrak for tiden. Det spinner så mange følelser rundt i kroppen min, og det er merkelig og kan være en grunn til. Gjennom disse to dagene har jeg lest ferdig boken jeg holdt på med, og vi har sett en film på skolen. Der begge inneholdt ting som vekket følelser i meg, følelsen av sinne. Det er vanskelig å beskrive hvorfor, men det har gjort at jeg ikke vet helt hvor mine egne følelser er opp i alt dette. På toppen av det hele føler jeg meg usikker, usikker på hva framtiden min vil bringe og bekymringer knyttet til det. Jeg vet ikke hvordan jeg skal oppføre meg lengre, fordi jeg har et følelsesmessig rot inni meg knyttet til fantasi og virkeligheten. Merkelig, men sant. At en bok og en film kan påvirke så mye, det hadde jeg aldri tenkt over.. 

Alt jeg ønsker, er å bare leve uten å tenke for mye. 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg