Up in the air

Jeg åpner bildøren forran det store hvite huset til Daniels familie denne fredagen. Vi er ankommet etter første etappe av påskeferien vår. Jeg løsner bilbelte som holder reiseburet til Neo på plass i baksetet før jeg tar han med meg inn. Daniel har fått med seg både buret og stellesakene så jeg kan ordne buret hans klart. Lille Neo skal tilbringe påsken sammen med Therese, mens vi er borte.

Julie løper forran oss inn dørene til kjøpesenteret. Hele familken kommer traskende etter før vi finner en passe kafé. Kaker, smoothie, kaffe og kakao går ned i alle sine mager og lørdagen har slått sin ro.

Alarmen går av. Jeg er våken fra før, og har ikke fått sovet videre. Jeg føler meg egentlig veldig pigg det øyeblikket jeg står opp og timene som kommer. Jeg får flettet håret og spist både yoghurt og banan før bilen fyker mot flyplassen. Avskjedsklem, innsjekk og sikkerhetskontroll er unnagjort før vi setter stumpene våre ned i flysetet. Lillesøsteren til Daniel, Benedicte, flyr sammen med oss denne gangen og sammen skal vi hele gjengen opp til Finnmark for årets påske.

Utover dagen blir jeg bare trøttere og trøttere. Jeg kjenner jeg ikke har fått den søvnen jeg trenger denne natten. Kanskje det var fordi vi stilte klokken én time framover, som resulterte i én time mindre søvn. Det merkes i hvertfall at jeg har sovet mindre enn vanlig.

Nå er vi endelig kommmet fram til Lakselv, fram til det gode nord. Det er ufattelig deilig å være hjemme igjen, til masse snø og litt kuldegrader. Det skal bli spennende å se hvordan årets påske blir!🐥

God søndag alle!

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg