Tilbake på Sørlandet

Hei og ho fra Sørlandet! Sist jeg ga lyd fra meg var jeg i Finnmark, men nå er vi tilbake i Kristiansand og påsken 2018 er historie. Det var veldig trist å reise fra Finnmark, og jeg hadde ikke så veldig lyst til å dra. Uansett hvor mye jeg trives her nede, gleder jeg meg bestandig til å reise til Nord og gruer meg til jeg må dra ned hit igjen. Det føles ikke helt som hjemme enda, men det kommer kanskje med tiden? 

Flyet vårt gikk fra Lakselv klokken halv seks på tirsdag, og vi var ikke fremme på Sørlandet før klokken tre senere den natten. Dette fordi vi først fløy til Gardemoen, før vi tok toget til Sandefjord og det siste stykket i bil. Vi landet på Gardemoen rundt halv ni, og toget dro kvart over ni. Vi var ikke framme i Sandefjord før to timer senere, kvart over elleve. Før vi kunne starte fra Sandefjord måtte vi få pakket med oss lille Neo og sjekket at alt var ok med bilen før vi kjørte. Saltet her nede gjør meg frustrert, for jeg vet aldri om jeg faktisk kommer meg dit jeg skal med bilen. Alt var heldigvis i orden, så vi kom oss avgårde rundt tolv og framme i Kristiansand rundt klokken tre. 
Det var utrolig tungt å dra på skolen noen timer senere, men vi hadde heldigvis bare forelesning til klokken elleve. Det ble derfor ganske tidlig seng på meg i går, og jeg sov faktisk helt til klokken ti i morges! (hadde studiedag i dag)

Etter skolen i går dro vi for å handle inn til ukens middager og generell mat som vi trenger for uken. Vi har bestandig én handledag i uken, der vi handler inn alt som trengs fram til neste handledag, som er en uke senere. Vi har en middagsplan der vi setter oss ned, gjerne på søndagen, og planlegger middager for hele den kommende uken. Det gjør det mye enklere for oss og vi sparer mye penger på det. Hver uke bruker vi mellom 400 og 600 kr på mat i uken som vi deler mellom oss, og vi spiser alt det vi vil ha. Vi tenker sjeldent på hvor mye maten vil koste, med mindre vi trenger en billig uke selvfølgelig. 
I går handlet jeg og Daniel inn middager som holder helt fram til neste helg, og vi betalte faktisk bare rett over 500 kr. Mat for nesten én og en halv uke for bare 500 kr? Det er litt vilt, synes nu jeg! 😌

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg