Opplever mye rart

Jeg og Daniel kjører veldig mye bil, og har mange mil i ræva. Det betyr også at vi har opplevd veldig mye rart langs veiene. Jeg kan med trygghet si at det finnes utrolig mange idioter på veien. Jeg har vært vitne til ganske så mange nesten ulykker, både i Norge og Sverige. Enkelte har virkelig ikke hode når de kjører bil, den ligger på kjøkkenbenken hjemme. Ikke bare nesten ulykker, for vi har kjørt forbi et par ulykker gjennom tiden. Dette er kanskje ikke deres feil, men i mange tilfeller kunne det vært unngått.

En opplevelse jeg husker spesielt godt var faktisk i jul. Vi var på vei oppover til Finnmark for å feire jul, og klokken var rundt ett – to på natten i Nord-Sverige en plass. Plutselig ser vi en bil med nødblinkerne på i det andre kjørefeltet på motorveien. Når vi kommer nærmere, ser vi at denne bilen ligger på taket inne på noe som ligner en bussholdeplass. Akkurat der var det et lite kryss, så vi måtte selvfølgelig stoppe å se om det var noen der. Vi snudde og kjørte til bilen. Vi fant raskt ut at det ikke var noen i den bilen, men vi ringte politiet likevel. I tilfellet de ikke hadde fått beskjed om denne bilen, og føreren bare hadde stukket av. Men politiet var allerede på vei til stedet, og vi kunne raskt kjøre derfra. Dette tror jeg faktisk det er det ekkleste jeg har opplevd, for det var midt på natten og det er ikke så mange som ferdes på natterstider. Det var heldigvis tatt hånd om før vi kom dit, og bilen var forlatt. Jeg vet ikke hva som hadde skjedd, eller hvordan det gikk med føreren eller eventuelle passasjerer, men la oss håpe det gikk bra!

Vi har nok engang tatt strekningen Sør-Norge til Nord-Norge, og har tilbringt to dager i bil, 2000 kilometer. Heller ikke denne gangen uten å oppleve mye rart. Vi har vært vitne til en milevis med kø i andre kjørefelt, på grunn av to ulykker på samme strekning og så ut til å være samme årsak. Påkjøring bakfra. Vi har vitne til mange skumle og farlige forbikjøringer og det er ikke måte på.

Vi er så og si nettopp kommet frem til Lakselv, og det var utrolig godt å ta seg en dusj etter flere mil i bil. Kjenner at det skal bli veldig deilig å legge seg i en seng i kveld også! Jeg blir bare noen dager her nordpå, for jeg har en eksamen neste uke som jeg vil komme tilbake til på et senere tidspunkt. Men så lenge jeg får meg en tur nordover, så spiller det ingen rolle hvordan jeg kommer meg hit eller hvor mange dager jeg blir. Jeg bare elsker Nord-Norge!❤

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg