Klompen i magen

Jeg trodde aldri våren skulle bli så tøff. Jeg trodde aldri at jeg skulle lengte hjem så mye som jeg plutselig gjør nå. Jeg har utholdelig hjemlengsel, og alt jeg bare vil gjøre er å pakke alt sammen å reise hjem. Det er ikke det at jeg ikke trives her i Kristiansand, jeg bare mistrives her alene. Det tar veldig på min mentale helse, og jeg ønsker ikke at det skal gå utover den. Jeg er kommet så langt på vei for at min hverdag ikke skal bestå av flere dårlige dager enn gode dager, og jeg vil ikke tilbake dit. Det er tøft å flytte hjemmefra for første gang, men når du opp på det hele faktisk flytter over 2000 kilometer hjemmefra. Det er ikke bare å reise hjem for en helg. Det kreves planlegging, penger og mer enn en de to dagene en helg består av. De to dagene går i reising til og fra. 

Klompen jeg har i magen er så vond og stor. Jeg går med en konstant bekymring av at jeg ikke skal kunne klare å gjennomføre de to gjenstående årene av skolen. Jeg har gått til skolens rådgiver for å finne en løsning på dette, og vi jobber nå for å se hva som kommer til å skje videre. Rådgiveren forsto meg veldig godt, og skulle gjøre det som kunnes for å hjelpe meg. 
På grunn av denne klompen i magen, så har jeg problemer med å spise. Jeg er ganske sikker på at jeg faktisk har gått ned i vekt de siste dagene, for jeg føler meg mye tynnere. Jeg prøver så godt jeg kan å presse i meg mat, men det er faktisk vondt å spise og jeg føler jeg må kaste opp alt jeg prøver å dytte ned i meg. Selv mat jeg elsker blir vanskelig å svelge. Men jeg spiser, og jeg prøver å spise til jeg ikke klarer mer. Jeg hater å ha problemer med mat, for det er en forferdelig følelse. Jeg har også problemer med å sove. Jeg våkner hver natt klokken fire, så blir jeg liggende å tenke og gruble helt til jeg sovner en stund etter. Det blir veldig tungt i lengden..

Men når det skal sies, så helt siden jeg begynte på videregående, har jeg bestemt meg; jeg skal aldri slutte midt i et år. Når jeg først har begynt på et år, så skal jeg fullføre. Nå er det så kort tid igjen av dette skoleåret, og jeg vet at jeg kommer til å holde det ut. 


4 kommentarer

Siste innlegg