Radio og avis

Denne uken har vi hatt litt opplæring på skolen, for det er en del ting som er nytt for oss. Praksisen begynner i neste uke, så her går det unna. På mandag og tirsdag hadde min gruppe opplæring i avis, der vi lærte hvordan man lager avis – både for e-avis og papiravis. For en jobb! Det er skikkelig pirkearbeid, og man blir fort veldig sliten i hodet. 

I går og i dag har vi hatt radio. Der den ene oppgaven vår var å lage en historie av lyder og det var utrolig gøy! I dag har vi også fått prøvd oss i radiostudioet for å øve som tekniker, programleder og nyhetsoppleser. Jeg skal jo være tekniker på radio under praksisen, så jeg sugde jo til meg alt av informasjon som en svamp. Det å gå live er så utrolig skummelt, med mindre du har det som en hverdag. 

I morgen skal vi få kurs i interaktiv avis, før vi skal begynne på arbeidskravet vårt som er å lage en interaktiv tosider i avisen. Jeg er veldig spent på akkurat den interaktive biten. Det høres skikkelig avansert ut, men vi får se!♥


/Redigering.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg