Sommerjobben 2018

Som jeg har fortalt tidligere, var ikke planen min egentlig å jobbe i sommer utenom i juni, men når jeg oppdaget denne jobben kunne jeg ikke la være. Jeg jobber som sommervikar for Lakselv Varetaxi og Bilbergning, eller Viking-Lakselv som det også kan kalles. Det er en veldig grei sommerjobb, hverdagen er veldig uforutsigbar. Jeg har veldig mye fritid egentlig, så jeg kan bruke dagene mine på det jeg ønsker (om jeg er ikke er ute på oppdrag) – det eneste jeg trenger å holde kontroll på er telefonen til en hver tid. 

Jeg er budbilsjåfør for Varetaxien, der jeg kjører varer, pakker, aviser og bagasje. Jeg har en fast rute hver dag, og det er avisene som skal ut i butikkene. Resten er uforutsigbart. Det er som regel pakker på morgenen som skal leveres til bedrifter rundt omkring, så jeg må jo opp på morgenen for å sjekke det. Det er også veldig variert hvor jeg må kjøre, for det meste er rundt i Lakselv, men plutselig må jeg ut mot Kunes, mot Honningsvåg, mot Karasjok, eller kanskje til og med så langt som Kirkenes. Det får jeg vite i det sekundet jeg vet jeg må kjøre. Så her må man være glad i å kjøre bil! 

Det som er så fint med denne jobben, er at jeg kjenner/vet hvem stort sett alle som jobber her er fra før av – faktisk så jobber pappa også her, bare på bergningsbilen

Jobber du i sommer?♥

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg