Fredag!



Det er fredag og det er helg! For en merkelig uke det har vært, og jeg husker nesten ikke at det har gått en uke. Hva har jeg egentlig drevet med? 

Denne uken har det skjedd litt av hvert. Onsdag var altså min “lykkedag”. Flyet som kom klokken halv 12 pleier egentlig å ha med seg avisene jeg skal kjøre til butikkene i Lakselv, men denne dagen skjedde ikke det. På den tiden jeg har jobbet, hver eneste ukedag på én måned, så har det aldri skjedd meg at avisene ikke har kommet. Onsdag. Det var dagen det skjedde. Men avisene kom, bare ikke til normal tid – de kom med ettermiddagsflyet klokken 5. 
Det var noe mer med denne dagen altså. For det var meldt kraftig med regn denne ettermiddagen, og det kraftige regnet kom selvfølgelig akkurat i det jeg skulle dra for å hente avisene – i det jeg gikk ut dørene her hjemme. Når jeg kom ned til flyplassen var avisene og ukebladene som også skulle komme denne dagen, allerede begynt å bli litt småvåte. Jeg skal fortelle dere at det å løpe med aviser og ukeblader i pissregn ikke er så veldig gøy – for du vil jo helst ha de tørr. 
Det stopper ikke der altså. For når jeg var kommet halvveis i ruten min, går strømmen i hele Lakselv. Dette fordi lyn og torden buldret over hodet på meg mens jeg løp inn og ut av butikkene. I tillegg til regnet måtte jeg nå løpe rundt i de mørklagte butikkene med både aviser og ukeblader. 
Heller ikke der stopper det. Denne dagen hadde jeg bare fått i meg en liten sjokoladebolle, og med strømmen borte var det ikke mulig å få lagd middag. Den skulle egentlig vært ferdig til jeg kom for å hente Daniel, ettersom jeg måtte starte til Karasjok med en fiskestang. Det var ikke bare å stikke innom en bensinstasjon eller butikk for å få litt hurtigmat når ikke de heller hadde strøm – ingen matlaging eller betaling uten strøm. 

Men der stopper det heldigvis. Resten av uken har jeg egentlig bare brukt masse penger, for jeg har bestilt et par flybilletter i august, betalt semesteravgiften, handlet mat for denne uken og spist ute med lillebror og kjæresten. 
Vi har også vært på en liten minitur denne uken, etter å spist oss god og rund dro hele gjengen en tur til Trollholmsund. Der merket jeg også at jeg har veldig dårlig kondis, hah! 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg