Sommeren 2018


Sommerferien startet veldig bra skal jeg fortelle dere. Jeg var veldig fort ferdig med det som holdt meg unna sommerferien. Mamma kom nedover til Kristiansand for å hente meg og bilen min hjem, vi skulle kjøre sammen oppover. Vi stresset ikke oppover, så fra vi startet fra Kristiansand tok det tre dager til vi var fremme i Lakselv. Første dagen kjørte vi bare til Fredrikstad og overnattet hos onkelen min. Dagen etter kjørte vi fra Fredrikstad til Umeå, hvor vi tok inn på hotell for natten. Den tredje dagen kjørte vi hele veien hjem, og var framme klokken 21. Det var deilig å endelig være hjemme igjen etter så lenge! 

Den første uken surret jeg bare, var litt overalt i nærheten av Lakselv. Vi gikk turer, kjørte turer, var på bytur til Alta en liten tur og koste oss generelt. Den første uken var ikke været noe å skryte over, høyeste temperatur var 20 grader. 
Uken etter begynte jobbingen, og siden da har jeg jobbet hele sommeren. Først på Esso, det som nå er YX i Lakselv, i juni før jeg gikk over til å kjøre varetaxi for Viking Lakselv i hele juli. Daniel har også jobbet hele sommeren, bokstavelig talt hele sommeren. 

Det var også i juli at sommeren ble hot oppe i Finnmark. Siden juli slo inn har vi ikke hatt mange dager med overskyet eller regn. Solen har stått høyt på himmelen og temperaturen har bikket 30°c flere ganger. Dette er den varmeste sommeren på veldig lenge, som jeg kan huske. Til og med jeg har badet i elva denne sommeren. 

August tok jeg det egentlig ganske rolig. Når jeg sluttet på Varetaxien fikk jeg veldig mye fritid, og visste egentlig ikke hva jeg skulle bruke det på. Daniel derimot hadde mye å gjøre på jobb. Jeg surret rundt, litt i banak, dro en tur til Hammerfest med pappa, kjørte turer, tok bilder osv. 





Så var det på tide å komme seg nedover igjen, til Sørlandet, ned til skolestart. Mitt andre år, tredje semester. Jeg var på skolen nøyaktig én dag, skolestart dagen, siden den første uken egentlig bare var en tulleuke for min del – fadderuka. Vi tok heller turen til Danmark og Tyskland, for jeg har aldri vært i de landene. I Tyskland besøkte vi ett av verdens største innendørs badeland, hvor vi brukte nesten 12 timer. Det var en helt utrolig opplevelse, og noe som jeg aldri kommer til å glemme. 
Men nå derimot, nå begynner skolen og undervisningen. 



0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg